هاشمی: بودجه ایده‌آل برای وزارت ورزش، 5 هزار میلیارد است


معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: اگرچه بودجه وزارت ورزش نسبت به گذشته رشد داشته است اما باز هم پاسخگوی نیازها نیست و نسبت به بودجه سایر دستگاه‌ها رقم زیادی محسوب نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، مناف هاشمی در نشست معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان با نواب رییس بانوان فدراسیون‌ها بیان کرد: در ابتدای ورود به وزارت ورزش اعتقاد بر این بود که رقم‌هایی که در ورزش هست، پاسخگوی مسائل فنی، زیرساخت‌ها و حوزه سلامت نیست. تلاش ما برای افزایش بودجه، هرچند صددرصد بود اما باز هم پاسخگو نیست. در مقایسه با قبل بودجه ما یک و نیم برابر شده با این همه رشد، بودجه ما در سال 95 هزار میلیارد تومان است اما در مقابل سایر دستگاه‌ها، ناچیز است. بنابراین ما احکام و قوانینی را آماده کردیم که 6 قانون را در برنامه ششم توسعه به عنوان لایحه تحویل دادیم و 7 قانون نیز تصویب شده است. چشم‌انداز نشان می‌دهد که ورزش در اولویت کشور نبوده و این جای تاسف دارد که ورزش در اولویت نیست اما وزیر ورزش با توجه به تجربه‌ای که دارد، سعی کرده آن را در اولویت قرار دهد.

هاشمی درباره تامین بودجه از راه‌های مختلف تصریح کرد: ما در هر استان، 10 هزار اماکن شناسایی کردیم که سه هزار اماکن را به مزایده گذاشتیم و 35 میلیارد به دست آوردیم. یک سوم مکان‌ها را برای حوزه قهرمانی حفظ کردیم و حتی به هیات‌ها اعلام کردیم از مکان‌هایی که اجاره دادیم، در صورتی که برای بخش قهرمانی نیاز دارند، می‌توانند خرید خدمت کنند. مثلا 6 یا 10 ساعت در هفته برای بخش قهرمانی استفاده کنند و از اجاره بخش خصوصی کمپ شود.

او ادامه داد: امسال کل پرداختی 85 میلیارد بوده است اما ما با فدراسیون‌ها تا سقف 250 میلیارد تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم. یعنی به هر فدراسیون اگر 5 میلیارد بدهیم، 15 میلیارد باید از طریق اسپانسر و تبلیغات به دست آید. ما بودجه‌ای که دریافت کردیم را دو سه برابر کرده‌ایم. یعنی اگر سال گذشته 500 میلیارد یا امسال 700 میلیارد دریافت کردیم، عملا دو سه برابر کار تحویل داده‌ایم.

هاشمی هم‌چنین افزود: از 10 هزار مکان ورزشی، حدود 10 درصد آن بلا استفاده است که تخریب شده یا زمین خالی است و یا اصلا استفاده ورزشی از آن نمی‌شود. ما هم از مجلس اجازه گرفته‌ایم که بعضی از اماکن را بفروشیم که بتواند به تکمیل پروژه‌های عمرانی کمک کند. برای 50 اماکن مجوز گرفته‌ایم و توانسته‌ایم نزدیک به 300 میلیارد پروژه‌های عمرانی را تکمیل کنیم.

او درباره ورود به حوزه خیرین ورزش نیز گفت: به دولت پیشنهاد دادیم برای پروژه‌هایی که پول نداریم آنها را تکمیل کنیم، خیرین پروژه‌های نیمه کاره ما را تکمیل کنند و به نام‌شان وقف شود. این باعث شده که از ابتدای سال تا الان 68 پروژه به خیرین واگذار شود.

مناف هاشمی گفت: همان طور که گفتم وزارت ورزش در مقابل سایر دستگاه‌ها بودجه زیادی دریافت نمی‌کند و برای اینکه ما بتوانیم عقب ماندگی‌های موجود را جبران کنیم، بودجه ایده‌آل برای ما 5 هزار میلیارد است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دکوراسیون ایده آل دراتاق های کوچک با این ایده ها