ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



گودرزی: انتظار کسب 6 مدال در المپیک ریو را داریم


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.09.15 - 09:30

گودرزی: انتظار کسب 6 مدال در المپیک ریو را داریم

تسنیم/ وزیر ورزش و جوانان گفت که کاروان ایران در المپیک 2016 ریو در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌تواند 6 مدال به‌ دست بیاورد.
محمود گودرزی در هفتاد و سومین نشست شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت المپیک برای دولت و مردم اظهار داشت: حسن روحانی، رئیس جمهور و مجموعه دولت حمایت ویژه‌ای از ورزش دارند و امیدواریم بیشتر هم توجه شود و وضعیت اعتباری ورزش بهتر باشد.
وی درباره نتایج کاروان ایران در بازی‌های المپیک 2016 ریو گفت: پیش‌بینی مدال درست نیست ولی می‌توان بر اساس تحلیل روند کسب مدال در گذشته گفت میانگین دریافت مدال در هر دوره 4.5 مدال بوده و این میانگین با احتساب دوره گذشته است که مدال‌های زیادی کسب شد. بدون در نظر گرفتن المپیک لندن میانگین کسب مدال در هر دوره 3.5 مدال بوده است. با یک نوسان بین 3.5 تا 5.5 مدال را می‌توان پیش‌بینی کرد که این تعداد در خوش‌بینانه‌ترین حالت به 6 مدال می‌رسد.
وزیر ورزش و جوانان افزایش جوایز قهرمانان المپیکی در این دوره را نسبت به دوره گذشته قابل توجه دانست و عنوان کرد: ستاد عالی بازی‌های المپیک حدود 6 ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و بر عملکرد فدراسیون‌های المپییکی نظارت دارد و اعتبارات خاص و بیشتری برای این فدراسیون‌ها لحاظ شده و میزان پاداش قهرمانان برای المپیک و پارالمپیک نسبت به دوره قبل افزایش قابل توجه و چشمگیری داشته است. البته معتقدم فضای جامعه هنوز المپیکی نیست و رسانه‌ها چندان به آن نمی‌پردازند.
در این نشست علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گزارشی از مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک در آمریکا ارائه کرد و گفت: ما در المپیک ریو با پنج سهمیه‌ای که به‌ دست آوردیم شرکت می‌کنیم. نمی‌توانم بگویم در شرایط ایده‌آل هستیم اما در مجموع وضع‌مان خوب است.
مرادی درباره حل مشکل سهراب مرادی و احتمال حضورش در المپیک آینده تصریح کرد: مذاکرات خوبی با آیان داشتیم و پیرو نامه نصرالله سجادی (معاون قهرمانی) برای رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ، آیان اعلام کرد مسابقات جام فجر از 9 تا 13 خرداد سال آینده در ایران برگزار خواهد شد و تا اینجا مسئولان جهانی برای حضور سهراب مرادی در المپیک ریو قول مساعد داده‌اند.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره حضور بهداد سلیمی و تعداد مدال‌های طلای وزنه‌برداری ایران در المپیک ریو گفت: تمام تلاش ما حضور سلیمی در المپیک ریو خواهد بود ولی باید منتظر بهبودی بیشتر بهداد و نظریه نهایی پزشکان باشیم. مرادی شانس مدال طلای بازی‌های المپیک برای وزنه‌برداری را یک تا دو طلا دانست.
در ادامه نشست شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان گودرزی با تقدیر از زحمات مدیران فدراسیون وزنه‌برداری گفت: انسجام، همدلی و وحدت خوبی در رشته وزنه‌برداری ایجاد شده ولی نتایج آن باید بهتر از این باشد. هدفگذاری مدیران فدراسیون و ملی‌پوشان باید کسب نتایج بهتر در المپیک ریو باشد.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar

نظر شما


ویدیو مرتبط :
کسب مدال نقره کشتی آزاد ، وزن 74 کیلو توسط صادق گودرزی