حمایت مادرشوهر از عروس


justify;padding: 10px;">

دکتر سوسن صفاوردی بیشتر به عنوان همسر محمدعلی رامین (معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دوران احمدی‌نژاد) شناخته می‌شود و همینطور به عروس‌اش مهناز افشار. او در بخش‌هایی از مصاحبه‌اش با تماشاگران امروز گفت:

حمایت مادرشوهر از عروس

من مطلقا دلواپس نیستم . چون خط قرمز برای ما، نظر رهبری است. وقتی ایشان می‌گوید آقای ظریف متدین است، یعنی آقای ظریف متدین است و در این شكی ندارم. این دلواپسی‌ها از نظر من بازی‌های سیاسی و جناحی است.

شما این بحث‌های درباره دلواپسی را با آقای رامین هم داشتید؟

بله سال‌ها.

خانم‌های نماینده مجلس چرا خودشان تشریف نمیبرند خانه؟ اگر به این رسیده‌اند كه‌شأن زن در این حفظ میشود كه در خانه باشد، استعفا بدهند بروند در خانه بنشینند تا عملاً این را نشان بدهند. مشكل ما از نگاه‌های كلیشه‌ای نشأت میگیرد.

یك دوره‌ای آمدند گفتند حجاب‌برتر چادر است، خیلی هم خوب اما در كجای دین ما مستحب به جای واجب لحاظ شده؟

بعد از ازدواج پسرم با خانم مهناز افشار) نسبت به سینما حساس‌تر شده‌ام‌؛ ضمن اینكه من همیشه فیلم و سینما و در كل زبان هنر را دوست داشته‌ام و دو سالی هم معاون دانشكده هنر بودم. من معمولاً هر شب یك فیلم میبینم. در جشنواره هم همیشه سعی میكنم حاضر باشم.

درباره تولد لیانا فرزند یاسین رامین و مهناز افشار در آلمان) عرق ملی را پاسپورت‌ها مشخص نمیكند. خیلیها پاسپورت ایرانی دارند ولی ضدایرانی هستند. عرق ملی یك ارزش است كه در خانواده تربیت میشود و پرورش پیدا میكند‌؛ تا جایی كه بچه‌های من كه میتوانستند خیلی راحت آنجا باشند و آنجا به دنیا آمده‌اند، اینجا زندگی میكنند. نگاه من جهانی است و معتقدم این یك ورق كاغذ شناسنامه یا پاسپورت هیچ چیزی را تغییر نمیدهد.

نمیدانم شایعه این که مهناز افشار مسئول تبلیغات من می‌شود از كجا آمد. من معتقدم انسان‌ها خودشان باید به یك باور برسند. من باوری را تحمیل نمیكنم. من خودم سوئیس هستم! الان به شما هم نگفتم به من رأی بدهید. شما صحبت‌های من را میشنوید و در نهایت تصمیم میگیرید كه این طرف خیلی آرمانی است، به او رأی ندهیم یا بدهیم. ما (با خانم افشار) صحبت میكنیم، من نظراتم را میگویم، در جاهایی هم نظرات‌مان خیلی نزدیك است.

ثبت‌نام شما مثل بمب صدا كرد. خانم افشار نظری ندادند؟

حتماً شنیده‌اند ولی اینكه من بروم بگویم ثبت‌نام كرده‌ام و همراهی كنید، این‌طور نبوده. همه سعی میكنند من را یا به مادرشوهر مهناز افشار بودن منتسب كنند یا به همسر محمدعلی رامین بودن و من هم سعی میكنم بگویم من خودم هستم.

معمولا شبكه خبر خودمان را میبینم. ZDFآلمان را هم میبینم. بعضی اوقات هم VOA و BBC را نگاه میكنم ببینم چه میگویند چون معتقدم نباید تك‌بعدی با مسائل روبه‌رو شوم.


ویدیو مرتبط :
شعر عروس برای مادرشوهر