فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حسین علیزاده: امیداوم در رای گیری فقط جای صندلی‌ها عوض نشود


به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نظر می‌رسد شکایت خانه موسیقی از ساسان فاطمی ختم به خیر شده است. چندی پیش جلسه‌ای میان مسئولان خانه موسیقی و ساسان فاطمی برگزار شد و در نهایت مقرر شد که خانه موسیقی در اسرع وقت شکایتش از ساسان فاطمی را پس بگیرد. یکی از مهمترین علل این کُرنشِ خانه موسیقی شاید امضای نامه‌ای اعتراضی از سوی حدود 700 تن از هنرمندان شناخته شده‌ی عرصه‌ی موسیقی در اعتراض به اقدام خانه موسیقی بود.

خانه موسیقی چندی پیش در مراجع قضایی از ساسان فاطمی شکایت کرد. فاطمی از منقدانِ خانه موسیقی است.

حسین علیزاده برای گرامی‌داشت این همبستگی میان هنرمندان موسیقی نامه‌ای نوشته که متن آن در ادامه می‌آید:

دوستان و هنرمندان عزیز؛ براى اولین بار در تاریخ موسیقى ایران حدود هفتصد نفر با ارزش هاى انسانى و حقوقى برابر، در آزمایشى قرار گرفتند که طعم شیرین اتحاد و همبستگى را در پی تجربه‌شان داشت؛ صف در برابر دوستان، نه دشمنان.

ما همه مخالفین و موافقین، در حیطهٔ آزمایشِ آزاده خواهى و یا به نوعى تمرین دموکراسى، قرار گرفته‌ایم که حق یک جامعه پویاست. ما از ساسان فاطمى به خاطر شخص او دفاع نکردیم که ایشان خود قادرند. می‌توان گفت ما در ‌‌نهایت با پشتیبانى از ایشان، مراحل حق طلبى را تجربه کردیم و طعم شیرین اتحاد را چشیدیم.

مسلماً جنگى در کار نبود تا پیروزى را تقسیم کنیم. شما با استقامت خود نشان دادید که می‌توانید به هنرمندان و همکاران خود اطمینان دهید تا آن‌ها با همیارى و اتحاد شما در امنیت باشند. ما نام هاى خود را، نه براى شخص ساسان فاطمى که براى عشق و همبستگى کنار هم گذاشتیم و زیبا‌ترین نتیجه را گرفتیم.

من شخصاً از طرف فاطمى عزیز به شما تبریک گفته، شما را مژده دهنده موسیقدانان آزدی خواه وآزادمنش می‌دانم. قبل از اینکه آقاى فاطمى به هر دلیلى و با میانجی گرى و دخالتِ حتى اشخاص بى‌ربط، قانع شده باشند، هدف انجام شده، چرا که هدف ما آسایش ایشان بود که خود ارزشى والا‌تر از قانع شدن فعلیشان را داشته و دارد.

اما دوستان عزیز؛ طى چندین ماهى که گذشت به دستاورد همبستگى خود بنگرید و به آن بهاى لازم را بدهید.

ما توانستیم دوست هنرمند، فاطمى عزیز را دلگرم به عشق خود کنیم و در مقابل، دوستان خانه را نیز متوجه این اتحاد کرده و ثمرهٔ آن را ببینیم. همانطور که مشاهده کردید مدتى است که دوستان خانه - به همت شما – فعال‌تر شده و به تازگى نیز سعى کرده‌اند که خبرهاى گوناگون را در سایت خانه گذاشته و جلسات پى در پى تشکیل داده تا به اتحاد شما خواسته و نا‌خواسته جواب مثبت دهند.

اینجانب بار‌ها متذکر شده‌ام دوستانمان در خانه موسیقى اغلب هنرمندانى هستند که قصد خیر داشته‌اند، اما زمان و مکان شرایط ساز است...

و اما نکته حساس اینجاست که همه چیز تازه شروع شده، براى دوستى، براى مسئولیت، براى سازندگى. موضوع آقاى فاطمى فقط چاشنى این حرکت بود، نه هدف.هدف؛ اتحاد، انتقاد، و رسیدن به دموکراسی است که با شرکت فعال خود در انتخابات، زیر نظر اشخاص ذیصلاح، به آن صورت عمل بخشیده و با شناخت از افراد به آن‌ها راى دهیم.

البته امیدواریم‌‌ همان طور که اینجانب بار‌ها در جلسات خانه موسیقى متذکر شده‌ام، در راى گیرى فقط جاى صندلى‌ها عوض نشود. با این امید که اگر نسل جوان در مدیریت قرار گرفت، طبق سنت عمل نکرده و ظرفیت انتقاد پذیرى خود را گسترش داده و گوش شنواى خود را بدون ملاحظات در اختیار اعضای خانهٔ خود قرار دهند و در نتیجه با نیروى اتحاد و دوستى به حل مشکلات موسیقى همت گمارند و نیز دوستان قدیم، رنج چند بارهٔ مسئولیت را، از خود زدوده و راه را براى آیندهٔ نسل جوان هموار سازند.

سال نو براى موسیقى و موسیقیدانان رنج کشیدهٔ ایران مبارک باد.

حسین علیزادههیجدهم اسفند نود و چهار

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
چرا اگر حتی یک حرکت قرائت نماز عوض نشود؟