سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شرایط برای برگزاری یک انتخابات سالم در همدان فراهم شده است


حسین افشاری روز یکشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان افزود: با مشارکت و همکاری دستگاه های دولتی شاهد برگزاری خوب انتخابات در این شهرستان خواهیم بود.
وی ادامه داد: تاکنون دستگاه های دولتی همکاری خوبی با ستاد انتخابات داشته اند.
وی عنوان کرد: از 123 دستگاه دولتی و عمومی همدان، فقط سه دستگاه برای تامین نیروی انسانی لازم، تجهیزات و ماشین آلات همکاری لازم را نداشته اند.
وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات در ایران هر دو سال یکبار برگزار می شود، خرید همه امکانات برای شعب اخذ رای مقرون به صرفه نیست به این دلیل نیز طبق قانون امکانات دستگاه های دولتی با توجه به نیاز هر شهرستان در اختیار ستاد انتخابات قرار می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به وضعیت تخصیص اعتبارات شهرستان گفت: اخبار مدیران ارشد استان و شهرستان حاکی از آن است که تا پایان امسال شاهد تخصیص خوب اعتبارات به دستگاه ها خواهیم بود.
وی عنوان کرد: در تخصیص اعتبار به طرح ها از محل سفر رئیس جمهور به استان از سه هزار و 210 میلیارد ریال سهم استان همدان تا پایان هفته گذشته دو هزار و 500 میلیارد ریال معادل 78 درصد کل تسهیلات تخصیص پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: بیش از 80 درصد اعتبارات منابع ملی و در وزارتخانه‎ها و 20 درصد اعتبارات برای فعالیت های جاری در استان ها توزیع می‎شود.

** 26 درصد اعتبارات همدان به طرح های عمرانی تعلق گرفته است
دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان نیز در این کمیته گفت:کل اعتبار تخصیص داده شده برای شهرستان همدان 545 میلیارد ریال بوده که از این مقدار 141 میلیارد ریال به طرح های عمرانی این شهرستان تعلق گرفته است.
مرتضی حیدری افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون سهم استان از کل اعتبارات سه هزار و 250 میلیارد ریال بود که 27 درصد از این رقم تخصیص پیدا کرده است.
وی ادامه داد: اعتبارات سرمایه استانی کل استان 544 میلیارد ریال است که تاکنون 35 درصد از آن تخصیص پیدا کرده است و سهم شهرستان همدان نیزاز این رقم 164 میلیارد ریال است که 34.4 درصد آن تخصیص یافته است.
وی افزود: در بخش مصوبات خاص به کل استان 40 میلیارد ریال اعتبار تعلق گرفته است که از این رقم نیز 20 میلیارد ریال به منطقه وی‍ژه اقتصادی فامنین اختصاص یافته و دو میلیارد ریال نیز در بین شهرستان ها توزیع شده است.
وی عنوان کرد: در بخش آسفالت روستایی 15 میلیارد ریال سهم استان است که از این میزان هفت میلیارد ریال با 25 درصد تخصیص سهم شهرستان همدان است.
وی افزود: 23 میلیارد ریال اعتبار نیز سهم استان برای تکمیل زیر ساخت شهرک های صنعتی است که در کل استان 32 درصد تخصیص داشته و این اعتبار برای شهرستان همدان دو میلیارد و 860 میلیون ریال است که تاکنون 44 درصد تخصیص داشته است.
وی اضافه کرد: دو درصد از درآمد نفت و گاز معادل 182 میلیارد ریال که خاص مناطق محروم است نیز به این استان اختصاص یافته است که در شهرستان همدان این اعتبار به بخش شرا تعلق گرفته است.
حیدری گفت: اعتبار مربوط به ساماندهی گلزار شهدا در استان پنج میلیارد ریال است که در اختیار اوقاف، شهرداری ها و بنیاد شهید قرار گرفته و سهم شهرستان همدان نیز از این مبلغ 220 میلیون ریال است که از این رقم نیز تاکنون تخصیصی انجام نشده است.
7530/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تشریح شرایط برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی از زبان معاون درمان وزارت بهداشت