سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز رزمایش نظامی مشترک مصر و فرانسه


آغاز رزمایش نظامی مشترک مصر و فرانسهایرنا/ مصر و فرانسه روز یکشنبه رزمایش نظامی مشترکی را در دریای مدیترانه آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، ارتش مصر اعلام کرد که هواپیماهای جنگنده رافال که مصر سال گذشته از فرانسه خریداری کرد، در این رزمایش آزمایش می شود.
ارتش مصر یادآور شد که این رزمایش دریایی و نظامی موسوم به «رامسس 2016» در سواحل شهر مدیترانه ای اسکندریه برگزار می شود و احتمالا چند روز به طول می انجامد.
فرانسه نیز با اعلام خبر برگزاری رزمایش، گفت که ناو هواپیمابر شارل دو گل که برای حملات هوایی علیه داعش در سوریه و عراق مورد استفاده قرار می گیرد، در این رزمایش به کار گرفته می شود.
وزارت دفاع فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این رزمایش با هدف سهیم کردن مهارت های فرانسه با ارتش مصر که یکی از شرکای اصلی ما در خاورمیانه است، برگزار می شود.
قاهره در سال 2015 یک توافق چند میلیارد یورویی را برای خرید جنگنده های رافال 24 با فرانسه منعقد کرد.
رزمایش مشترک مصر و فرانسه در بحبوحه نگرانی غرب از نفوذ روزافزون داعش در لیبی کشوری که در همسایگی مصر قرار دارد، در حال برگزاری است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
رزمایش مشترک روسیه و مصر در مدیترانه