ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



چراغپور: روی کاغذ شانس صعود مستقیم به جام جهانی داریم/ سوم بشویم کارمان دشوار است


جلال چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص هم گروهی ایران با تیم‌های ازبکستان، کره جنوبی، چین،‌قطر و سوریه در مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه اظهار داشت: ما در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم اگر بخواهیم نگاهی گذرا به این گروه داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که از لحاظ امتیازبندی کره جنوبی در رده اول قرار می‌گیرد البته شاید برخی‌ها بگویند که ایران از کره جنوبی هم بالاتر است اما باید قبول کنیم که کلاس بازی کره جنوبی نسبت به ما بالاتر است.

وی ادامه داد: ایران در این گروه در رده دوم قرار می‌گیرد و تیم‌های چین، ازبکستان و قطر از لحاظ کلاس بازی در رده بعدی قرار می گیرند و تیم سوریه هم به تنهایی در جایگاه آخر قرار خواهد گرفت. این رده بندی از لحاظ سطح کیفیت فوتبالی است که تیم ها ارائه می‌دهند. همچنین اگر به سابقه بازی تیم‌ها بخواهیم بپردازیم به این جمع بندی خواهیم رسید.

کارشناس فوتبال یادآور شد: به طور معمول ما روی کاغذ یا باید اول شویم و یا دوم و به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کنیم زیرا تیم‌های چین، ازبکستان، سوریه و قطر در اندازه‌های پایین تر از ما قرار دارند. اما اگر ما لغزش داشته باشیم در رده سوم قرار بگیریم کار بسیار سختی را در ادامه راه برای صعود به جام جهانی خواهیم داشت.

چراغپور یادآور شد: در صورتی که ما سوم گروهمان شویم باید با تیم سوم گروه دوم بازی کنیم که در آنجا کار بسیار سختی خواهیم داشت چرا که هم از لحاظ روحی و روانی شرایطمان دشوار خواهد بود و هم تیم های گروه دوم دشوارتر هستند و در یک دام خواهیم افتاد.

وی در خصوص ماندن کی‌روش تاکید کرد: کی‌روش نشان داده از لحاظ فنی فرمولی برای بردن تیم ملی فوتبال ایران ابداع کرده است. به هر حال نباید این موضوع را نادیده بگیریم. همچنین این مسئله هم وجود دارد که او از ابتدا پشت فرمان نشسته و طبیعتا بهتر می‌تواند از گردنه سخت بازی‌ها عبور کند. با این تفاسیر شانس مان برای صعود به جام جهانی با کی‌روش بیشتر است اگر بخواهیم جایگزینی را هم برای کی‌روش انتخاب کنیم باید شخصی را بیاوریم که با روش‌های روز دنیا آشنا باشد تا بتواند تیم ملی را در ادامه راه هدایت کند.

کارشناس فوتبال در خصوص عدم هم گروهی با عربستان یادآور شد: نباید به این مسئله دیگر بپردازیم چرا که موردی به وجود آمده و دیگر به تاریخ پیوست. هم اکنون ما برای صعود به جام جهانی 2018 تلاش می‌کنیم و با عربستان هم همگروه نیستیم حالا تا 4 سال دیگر ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. باید فقط هم اکنون به فکر صعود به جام جهانی باشیم.

انتهای پیام/ا


ویدیو مرتبط :
کار اسپانیا برای صعود به جام جهانی دشوار شد