تشکیل کارگروه مشترک ستاد دیه و معاونت اجتماعی قوه قضائیه


با هدف آموزش همگانی و اصلاح رفتارهای حقوقی شهروندان کارگروه مشترک ستاد دیه کشور و معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در دیدار سیداسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور و محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مقرر شد به منظور گسترش فرهنگ انتظامی و قضایی، نهادینه کردن فرهنگ قانون‌مداری، تولید محتوای آموزشی و اصلاح رفتار حقوقی شهروندان، کارگروه ویژه ستاد دیه کشور با حضور جمعی از حقوقدانان محاکم قضایی، کارشناسان اجتماعی و هنرمندان مردمی تشکیل شود.

جولایی در این جلسه ضمن اعلام آمار قریب به 10 هزار نفری محکومان غیرعمد گفت: با عنایت به مشاهدات میدانی ستاد دیه کشور و تلاش این نهاد مردمی در حوزه مستندسازی و تولید تعدادی از بسته‌های آموزشی و توزیع آن در محافل عمومی و همچنین برخی تجارب این معاونت همچون برپایی نخستین دوره آموزشی روزنامه‌نگاری با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در موضوعات خانواده، خشونت و مواد مخدر، امید است این کارگروه تنها در قالب تشریفات و یک اسم باقی نمانده و در کاهش حداکثری افراد از ورود ناخواسته به زندان‌ها موثر باشد.

وی ضمن تقدیر از کمک‌های نیکوکاران در همیاری ستاد دیه در دستگیری از زندانیان مستمند افزود: به دلیل نوع‌دوستی هموطنان نیکوکار و سابقه تمدنی و اسلامی همواره اهتمام ما به آزادی یک زندانی معطوف بوده، حال این که با کمک‌های خیرین خداجوی کشور و همیاری آن‌ها در زمینه پیشگیری می‌توان همین بودجه را صرف مواجهه با بسیاری از معضلات تلخ اجتماعی و فردی در این حوزه مهم و مغفول از توجه سرمایه‌گذاری کرد، بسیار مطلوب است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: هرچند رسالت نخست این مجموعه صرفا رهایی زندانیان آبرومند جرایم غیرعمد بود، اما در شرایط فعلی موضوع پیشگیری اگر اولی از بحث آزادی نباشد همسنگ و هم شان موضوع درمانی در این ستاد مورد توجه و پیگیری است.

در این ملاقات ضرورت ورود نکات آموزشی و مصداقی در مقاطع مختلف تحصیلی، تولید برنامه‌های مشترک تلویزیونی و سینمایی و نیز بسط نگاه تشویقی در هدایت عمومی برای رعایت قوانین از جمله موضوعاتی بود که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
علت مقابله قوه قضائیه با برخی از شبکه های اجتماعی