تعیین شرایط جدید ماموریت کارکنان دولت در هلال احمر


نمایندگان مجلس در جلسه امروز خود با الحاق یک تبصره به ماده 22 قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، شرایط جدیدی برای ماموریت کارکنان دولت در این سازمان تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، بر اساس این تبصره حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی که با فراخوان جمعیت هلال احمر و موافقت دستگاه مربوطه در حوادث ملی، منطقه‌ای و استانی در امر امدادرسانی و مقابله با بلایا و حوادث طبیعی غیر مترقبه به عنوان امدادگر و داوطلب فعال شرکت می‌نمایند ماموریت اداری بدون دریافت حق ماموریت تلقی می‌گردد.

همچنین پرداخت هر گونه وجهی تحت هر عنوان به امدادگران و داوطلبانی که با اختیار خود و با تکمیل فرم خدمت داوطلبانه با جمعیت همکاری می‌نمایند، مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی نمی‌باشد و دعاوی آنان در هیات‌های حل اختلاف، کارگر و کارفرما و دیوان عدالت اداری قابل طرح نیست.

آیین نامه اجرایی این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط جمعیت هلال احمر تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان با 112 رای موافق، 13 رای مخالف و 6 رای ممتنع با اضافه شدن این تبصره به ماده 22 قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برنامه های اجرایی هلال احمر دهگلان در هفته هلال احمر94