سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انفجار بمب در تکريت عراق جان 7 نيروي داوطلب مردمي را گرفت


انفجار بمب در تکريت عراق جان 7 نيروي داوطلب مردمي را گرفت

پرس تي وي/ دستکم هفت مبارز يگان‌هاي بسيج مردمي در حمله غافلگيرانه تروريست‌هاي ناشناس در استان تکريت در شمال اين کشور جان باختند.

به گزارش شبکه تلويزيوني ماهواره‌اي عرب‌زبان البغداديه، يک منبع امنيتي که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد، گروهي از افراد ناشناس شامگاه پنج‌شنبه، سوار بر خودرو و با استفاده از مواد منفجره به پايگاه نيروهاي داوطلب مردمي در حومه شهر نفت خيز بيجي در حدود 210 کيلومتري شمال بغداد، پايتخت اين کشور حمله کردند.

به گفته منبع يادشده، در اين حمله هفت نيروي مبارز داوطلب مردمي کشته و حدود 20 مبارز ديگر زخمي شدند.

هنوز هيچ فرد يا گروهي مسئوليت اين حمله را به عهده نگرفته است.

اين حمله در حالي روي داد که نيروهاي عراق در عمليات نظامي گسترده در غرب اين کشور براي آزادسازي استان الانبار از تصرف تروريست‌هاي داعش مي‌جنگند.

پيش از اين در روز پنج شنبه، نيروهاي دولتي عراق مواضع و پايگاه‌هاي تروريست‌ها را در منطقه الصديقيه در الانبار گلوله باران کردند که در اثر آن شماري از تکفيري‌هاي داعش به هلاکت رسيدند و ده خودروي آن‌ها که به تيربار سنگين مجهز بودند، منهدم شد.

جت‌هاي جنگنده عراق همچنين روز پنج شنبه به يک انبار تسليحات داعش در شهر الرمادي واقع در حدود 110 کيلومتري غرب بغداد حمله کردند که در اثر آن مقادير قابل توجهي از مهمات تروريست‌ها منهدم شد و شماري از آنان کشته شدند.

جنگنده‌هاي عراقي همچنين پنج انبار داعش را در منطقه سجاريه در شرق رمادي بمباران کردند که به کشته و زخمي شدن چند تروريست تکفيري انجاميد.

افزون بر اين، در حمله هوايي نيروي هوايي ارتش عراق به مواضع داعش در رمادي، پنج تروريست کشته و هفت تن ديگر خمي شدند.

هفت نيروي افراط گراي داعش نيز در حمله جت‌‌هاي عراق به منطقه الملعب در استان الانبار کشته شدند.

همچنين در شهر سامرا که در 125 کيلومتري شمال بغداد قرار دارد، جت‌هاي جنگنده عراقي مواضع تروريست‌ها را بمباران کردند که در اثر آن 23 تروريست داعش کشته و 12 تن ديگر زخمي شدند که بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده، يکي از فرماندهان تکفيري در ميان زخميان است.

بعد از حملات تروريست‌هاي تکفيري داعش به عراق در ماه ژوئن 2014 ميلادي و آغاز پيش‌روي آنان در اين کشور، بخش‌هايي از شمال و غرب عراق صحنه خشونت و ناآرامي بوده است.

سربازان ارتش و مبارزان يگان‌هاي بسيج مردمي در عمليات‌هاي مشترک براي آزادسازي مناطق تحت تصرف تروريست‌ها، تلاش مي‌کنند.


ویدیو مرتبط :
انفجار بمب در عراق