سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لزوم اجرای قانون نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سوی وزارت بهداشت/ معاونت پرستاری مطالبات پرستاران را پیگیری کند


به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛‌ سلیمان عباسی با تأکید بر اینکه اجرای قانون نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری حق پرستاران است، افزود: از مواردی بسیار مهم و اثرگذار در حوزه درمان مجموعه کادر پرستاری است لذا توجه به حقوق، درآمد و سختی کار آن‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بحث کاهش ساعت کاری پرستاران همواره موضوعی بوده که موردتوجه نمایندگان مجلس نیز بوده تا به پرستاران فرصتی داده شود تا بتواند در شیفت‌های خود با یک توان و انرژی خوبی بر بالین بیمار حضور یابد.

 این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری مصوبه مجلس در مورد تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: در موضوع تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید یک برنامه‌ریزی دقیقی در وزارت بهداشت شکل گیرد تا نحوه دریافت تعرفه‌ها و پرداخت آن از سوی این وزارتخانه مشخص شود.

وی افزود: جامعه پرستاری در کشور بسیار بزرگ و تأثیرگذار است و حتماً باید توجه ویژه به مطالبات پرستاران وجود داشته باشد لذا ضروری است تا اجرای قانون نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری و کاهش ساعت کاری آن‌ها هرچه زودتر تعیین تکلیف شود چراکه تاکنون این بلاتکلیفی نارضایتی زیادی را در این قشر پدید آورده است.

 عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت یادآور شد: مجلس تاکنون حمایت خوبی از نظر قانون‌گذاری در حوزه پرستاری داشته و قوانین خوبی در سال‌های گذشته به تصویب رسیده است حال باید دولت آن را اجرایی کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه اکنون در وزارت بهداشت معاونت پرستاری ایجادشده است امید است بتوان گامی مؤثر در بهبود وضعیت پرستاران برداشت.

 

انتهای پیام/

http://fna.ir/QPHQ72


ویدیو مرتبط :
ابلاغیه جدید وزارت بهداشت درباره آموزش پرستاری در بیمارستان ها و واکنش پرستاران