مهمترین موانع بازدارنده توسعه بخش کشاورزی چیست؟


مسئول نظام‌های بهره برداری سازمان تعاون روستایی خراسان‌شمالی گفت: عامل پراکندگی و خردی اراضی کشاورزی از جمله مهمترین موانع بازدارنده در پیشرفت و توسعه بخش کشاورزی است.

محمدحسین میرشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، افزود: استفاده نادرست از اراضی کشاورزی که به عنوان بستر تولید محسوب می‌شوند، ضمن فرسایش منابع و کاهش بهره‌وری آنها کاهش قابل ملاحظه درآمد ناشی از کشاورزی را نیز موجب شده است.

وی ادامه داد: افزایش مداوم تقاضا برای محصولات کشاورزی و در نتیجه آن فشار فزاینده بر منابع محدود آب و خاک، استفاده بهینه از این منابع را ضروری می‌سازد.

میرشاهی درباره مهمترین مشکلات تجمیع اراضی کشاورزی اظهار کرد: چنانچه مطالعات به موقع انجام شود و اعتبارات خاص و ردیف‌های اعتباری مربوطه، به سازمان تعاون روستایی منتقل شود، می‌توان عملیات آب و خاک را انجام داد و یکپارچه سازی به موقع انجام شود.

به گفته وی، از دیگر مشکلات تجمیع نشدن اراضی کشاورزی، بدهی معوقه شرکت‌های تعاونی تولید، کمبود نقدینگی، نداشتن وثیقه مناسب برای استفاده از تسهیلات بانکی و خودگردان شدن شرکت‌های تعاونی تولید روستایی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مهمترین موانع رشد بخش خصوصی و راهکارهای برطرف شدن آن ها