پارلمان انگلیس روز چهارشنبه درمورد حمله هوایی این کشور در سوریه تصمیم می گیرد


به گزارش ایرنا، کامرون گفت که رأی گیری در مورد مشارکت انگلیس در حملات هوایی در سوریه، پس از پاسخ به سووالات نمایندگان مجلس عوام صورت خواهد گرفت.
نخست وزیر انگلیس بلافاصله پس از بازگشت از نشست تغییرات آب و هوایی در پاریس، در اظهاراتی که از شبکه های تلویزیونی این کشور پخش شد، گفت این اطمینان خاطر را دارد که 'اکثریت نمایندگان مجلس عوام' از پیشنهاد گسترش حملات هوایی علیه مواضع گروه داعش در سوریه حمایت خواهند کرد.
وی در همین حال گفت تمامی اقدامات لازم برای اطمینان بخشی به نمایندگان مجلس عوام در نشست روز چهارشنبه در جریان پرسش و پاسخ ها در ارتباط با طرح گسترش حملات هوایی انگلیس در سوریه صورت خواهد گرفت.
کامرون افزود: من از نمایندگان مجلس می خواهم با دقت کامل به اظهارنظرهای صورت گرفته در نشست روز چهارشنبه و پرسش های صورت گرفته توجه داشته باشند .
نخست وزیر انگلیس گفت: من می توانم اعلام کنم که من کابینه را روز سه شنبه فرا خواهم خواند و در این خصوص( طرح گسترش حملات هوایی در سوریه ) بحث صورت خواهد گرفت و پس از آن در مجلس عوام انگلیس به رأی گذاشته خواهد شد. این اقدام پاسخی به درخواست صورت گرفته از طرف متحدانمان و نیز تهدیدات گروه داعش علیه کشور ما شمرده می شود.
تصمیم دیوید کامرون برای برداشتن گام نهایی برای شروع حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه ، متعاقب نشست صبح روز دوشنبه اعضای کابینه در سایه حزب کارگر با جرمی کوربین رهبر این حزب صورت گرفت.
یک سخنگوی کوربین پس ازاین نشست اعلام کرد براساس توافق صورت گرفته در نشست اعضای کابینه در سایه، نمایندگان این حزب در مجلس عوام می توانند مطابق نظر خود، درباره مشارکت انگلیس در جنگ سوریه رأی دهند.
اعلام این توافق عملاً راه را برای دولت محافظه کار کامرون برای پیشبرد طرحش برای مداخله نظامی انگلیس در سوریه هموار کرد.
این سخنگوی جرمی کوربین گفت اعضای کابینه در سایه با توصیه کوربین برای آزاد گذاشتن نمایندگان پارلمانی حزب کارگر در مورد پیشنهاد کامرون برای مشارکت انگلیس در حملات هوایی در سوریه، موافقت کردند.
وی افزود: اعضای کابینه در سایه همچنین تصمیم گرفتند که از دیوید کامرون بخواهند از عجله برای شروع جنگ خودداری کرده و دو روز از نشست مجلس عوام را برای گفت وگو در مورد این تصمیم ملی حیاتی اختصاص دهد.
این سخنگوی جرمی کوربین همچنین گفت: اعضای کابینه در سایه توافق کردند که از کامرون بخواهند به پرسش های پاسخ داده نشده مربوط به بمباران سوریه ازجمله چگونگی تسریع در مذاکرات مربوط به حل وفصل جنگ داخلی سوریه، چه نیروهای زمینی قرار است کنترل مناطق آزادشده از گروه داعش را در دست بگیرند ، راهبرد نظامی دولت انگلیس و بحران آوارگان جواب دهد.
مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه در گفت وگو با 'بی بی سی' اذعان کرده بود که دولت کامرون برای شروع حملات هوایی این کشور در سوریه که انتظار می رفت این هفته شروع شود، هنوز از حمایت کافی نمایندگان مجلس عوام برخوردار نیست. .
وزیر دفاع انگلیس برای اولین بار ضمن اعتراف به نفوذ جرمی کوربین در میان نمایندگان پارلمانی حزب کارگر گفت: کسب حمایت نمایندگان حزب کارگر درصورتی که رهبر این حزب دستور دهد که علیه این پیشنهاد ( گسترش حملات هوایی به سوریه) رأی دهند، مشکل به دست خواهد آمد..
هرچند ساندی تایمز روز یکشنبه نوشته بود: نمایندگان پارلمان انگلیس انتظار می رود که روز چهارشنبه این هفته به گسترش حملات هوایی در سوریه رأی دهند. هرچند این مجوز نمایندگان، محدود به حملات علیه اهداف داعش بوده و حمله نیروهای زمینی را نیز شامل نمی شود.
این روزنامه مدعی شده که به رغم مخالف جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، انتظار می رود حداقل 80 نماینده این حزب از حملات یادشده حمایت کنند.
تایمز همچنین عنوان کرد که به منظور ترغیب نمایندگان پارلمانی حزب کارگر، 'مایکل فالون' و 'فیلیپ هاموند' وزیران دفاع و خارجه انگلیس در تعطیلات آخر هفته با این نمایندگان گفت وگو کرده و اطلاعات دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی در مورد آخرین وضعیت سوریه در اختیار آنها قرار داده اند.
این روزنامه افزود: جرمی کوربین نیز انتظار می رود که به نمایندگان پارلمانی حزب کارگر این آزادی عمل بدهد که خودشان در این خصوص تصمیم بگیرند.
دیوید کامرون پیش از این روشن ساخته بود تا زمانی که نتواند حمایت کامل پارلمان انگلیس را به دست آورد، درخواستش برای گسترش حملات هوایی این کشور در سوریه، به رأی نمایندگان نخواهد گذاشت.
در حال حاضر نخست وزیر انگلیس برای گسترش حملات هوایی این کشور علیه داعش در سوریه به دلیل اکثریت ضعیف حزب محافظه کار در مجلس عوام ، به حمایت نمایندگان حزب کارگر نیاز دارد.
اروپام**4**1552

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نیروی هوایی انگلیس 8 حمله هوایی به داعش در سوریه کرد