سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توضیحات فرماندار مشهد درباره نتایج انتخابات در این شهر


فرماندار مشهد گفت: اختلافات جزئی در بازشماری برخی صندوق‌های رای بوجود آمد اما خوشبختانه اختلاف به مقداری نبود که در سرنوشت انتخابات تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، رضا منصوری امروز 19 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه این دوره انتخابات در مشهد تفاوت زیادی با سایر انتخابات‌های قبلی داشت، اظهار کرد: در این دوره مردم تصمیم گرفته بودند که به صورت لیستی به کاندیداها رای دهند، به همین دلیل 5 نفر اول از لیست اصولگرایان و 5 نفر بعدی از لیست اصلاح‌طلبان بودند.

وی ادامه داد: پس از اعلام قطعی نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزدها دو روز فرصت داشتند که شکایت‌های خود را به هیات اجرایی تقدیم کنند که ما در این مدت دو دسته شکایت داشتیم، دسته اول شامل 6 نفر بود که به صورت انفرادی شکایت‌های خود را به فرمانداری ارائه داده بودند که در جلسه مشترک هیات اجرایی و نظارت به دلیل کلی‌گویی و عدم مستندات این شکایت‌ها رد شد.

منصوری خاطر نشان کرد: اما دسته دوم شکایت از سوی 5 نفر لیست اصلاح‌طلبان به صورت مشترک بود که آنان درخواست تطبیق برخی از نتایج صندوق‌ها را با سامانه و بازشماری تعدادی از صندوق های رای بود که با توجه به مستنداتی که به هیات های اجرایی و نظارت ارائه داده شد این شکایت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار مشهد در پاسخ به سوال ایسنا درباره تعداد صندوق‌های بازشماری شده، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان برای 84 صندوق درخواست تطبیق داشتند که این اقدام صورت گرفت و بعضا اصلاحاتی انجام شد و تعداد 38 صندوق با 190 نفر نیرو مورد بازشماری قرار گرفت.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی‌های این بازشماری و تطبیق این بود که در تمامی مراحل شخص نامزد یا نمایندگان نامزدها در تمام مراحل تطبیق و بازشماری صندوق‌ها حضور داشتند.

منصوری درخصوص تغییر نتایج بعد از بازشماری صندوق‌ها تصریح کرد: اختلافات جزئی در این بازشماری بوجود آمد اما خوشبختانه اختلاف به مقداری نبود که در سرنوشت انتخابات تاثیرگذار باشد و این اختلاف‌های جزئی صورت جلسه شد و طی یک اصلاحیه به وزارت کشور و هیات نظارت تقدیم می‌شود.

وی افزود: کاندیداهای معترض با توجه به اینکه خودشان در این مراحل حضور داشتند از اقدامات هیات اجرایی و نظارت تشکر کردند و ما هم متقابلا از این بزرگواران تشکر کردیم که از طریق قانونی پیگیر اعتراضات خود شدند.

فرماندار مشهد عنوان کرد: بعد از بازشماری با شفافیت کامل برای نامزدها مشخص شد که شبهه‌ای به صحت انتخابات وارد نیست و صحت انتخابات مشهد و کلات توسط هیات اجرایی در حضور هیات نظارت به تصویب رسید.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص میزان تغییر نتایج انتخابات پس از بازشماری تعدادی از آرا، عنوان کرد: تغییرات جزئی در نتایج آرا به وجود آمد که آن هم به دلیل بی‌دقتی اعضای حاضر در صندوق‌ها یا خستگی آنان به وجود آمد.

فرماندار مشهد تغییر نتایج 38 صندوق‌ رای را پس از بازشماری بدین شرح اعلام کرد:

آرای امیرحسین قاضی‌زاده از 384هزار و 77رای به 386هزار و 420رای رسید

آرای نصر‌الله پژمانفر طی بازشماری از 377هزار و 734 رای به 380هزار و 536 رای رسید

آرای محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی از 353هزار و 118 رای به 357هزار و 21رای رسید

آرای رضا شیران خراسانی از 343هزار و 722رای به 349هزار و 75 رای رسید

آرای جواد کریمی قدوسی از 324هزار و 450رای به 328 هزار و 690 رای رسید

منصوری با بیان اینکه آرای اصلاح‌طلبان که شکایات خود را به فرمانداری ارائه داده بودند نیز تغییرات جزئی داشت نتایج این تغییرات را به شرح ذیل اعلام کرد:

آرای حسین امینی از 272هزار و 70رای به 276هزار و 328رای رسید

آرای نسرین یوسفی از 251هزار و 185رای به 254هزار و 269رای رسید

آرای علیرضا شهریاری از 240هزار و 219رای به 242هزار و 170رای رسید

آرای محمدرضا کلائی از 235هزار و 695 رای به 237هزار و 214رای رسید

آرای تقی ابراهیم سالاری از 226هزار و 645 رای به 230هزار و 451 رای رسید.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه آقایان اعتراض داشتند که رای ما در برخی صندوق‌ها صفر است، افزود: تفاوتی که پس از بررسی مجدد به وجود آمد در یک سطح بود و منجر به افزایش آرا شد و این رنج افزایش در آرای ده نفر اول به وجود آمد.

منصوری خاطرنشان کرد: پس از این اصلاحیه اختلاف رای نفر پنجم با نفر ششم حدود 52 هزار رای بود و دوستان که اینجا آمدند دیدند در این مساله عمدی در کار نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که صندوق‌های کدام مناطق بازشماری شد، تصریح کرد: از میان صندوق های شماره 8 تا 989 برخی صندوق ها مورد بازشماری قرار گرفت، یعنی از تمام نقط شهر صندوق هایی(حدود ده درصد صندوق ها) مورد بازشماری مجدد قرار گرفت.

منصوری با اشاره به اینکه شمارش در چک نویس ها درست صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: اما هنگام انتقال نتیجه آرا در برگه‌های صورت جلسه مثلا آرای آقای سالاری به دلیل تشابه اسمی در ستون فردی که پس از ایشان قرار داشت نوشته شده بود یا از قلم افتاده بود که تمام این موارد اصلاح شد.

فرماندار مشهد در پاسخ به سوالی درخصوص علت اعلام نتایج انتخابات بعد از حدود 40 ساعت اظهار کرد: ما تا پایان شمارش آرا به سامانه تجمیع دسترسی نداشتیم و این موضوع باعث ایجاد شبهه شد که من با قاطعیت اعلام می‌کنم به دلیل عدم دسترسی ما به سامانه تجمیع نتوانستیم نتایج را اعلام کنیم و به غیر از تهران هیچ شهرستانی به صورت متناوب نتایج را اعلام نکرد.

در ادامه فرماندار مشهد در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چگونه نتایج نهایی یا اولیه انتخابات مجلس در شهرهای بزرگی مثل شیراز، اصفهان و تبریز یک روز پس از پایان انتخابات اعلام شد اما در مشهد این اتفاق صورت نگرفت در حالیکه در شبکه‌های اجتماعی نتایج لحظه به لحظه و بدون تغییرات اعلام می‌شد ، تصریح کرد: من با ضرس قاطع و تمام وجود می گویم که از فرمانداری مشهد هیچ گونه نتیجه‌ای به بیرون اعلام نشده است چون ما جمع بندی و تایید سامانه را نداشتیم، حتی استانداری هم به تجمیع دسترسی نداشت.

منصوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه استاندار خراسان رضوی در ساعات پایانی انتخابات طی مصاحبه‌ای آمار شرکت کنندگان در انتخابات را در حوزه انتخابیه مشهد و کلات 1 میلیون و 350 هزار نفر اعلام می‌کند در حالیکه مجموع آرای ماخوذه پس از اعلام نتایج انتخابات یک میلیون و 163 هزار و 339 رای اعلام شده بود، خاطرنشان کرد: این رقم تعداد تعرفه های مصرف نشده بود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه چگونه قبل از اینکه انتخابات تمام شود تعرفه های مصرف نشده را اعلام می‌کنند، خاطرنشان کرد: انتخابات در آن ساعت تمام شده بود و این را باید از آقای استاندار بپرسید، من به عنوان فرماندار مشهد چنین رقمی را اعلام نکردم و پای همه صحبت هایم هستم، اظهارات آقای استاندار را از خود ایشان بپرسید.

فرماندار مشهد همچنین خاطرنشان کرد: صبح شنبه پس از این که شمارش آراء آغاز شد به وزارت کشور پیشنهاد دادم که مرحله به مرحله نتایج انتخابات را اعلام کنم اما آنها گفتند که نمی‌شود، گفتم چرا تهران را اعلام کردید گفتند تهران استثنا است، گفتم خب مشهد هم استثناء است، گفتند تا وقتی که آخرین صندوق شمارش نشود نمی‌توانیم نتایج را اعلام کنیم، وقتی ما تجمیع آرا را نداریم پس چطور نتایج را اعلام می‌کردیم.

وی تاکید کرد: تمام دست اندرکاران انتخابات در فرمانداری مشهد هیچ کدام تا آخرین لحظه‌ای که آمار آخرین صندوق را وارد نکرده بودند تجمیع را در اختیار نداشتند، حالا می‌خواهید باور کنید می‌خواهید باور نکنید.

فرماندار مشهد تصریح کرد: سامانه تجمیع فرمانداری تا آخرین لحظه نه تنها در اختیار فرمانداذی نبود بلکه در اختیار استاندار هم نبود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نتایج انتخابات لیدر رینبو راکس توضیحات مهم