علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



فاز طراحي اوليه ساخت هواپيماي 150 نفره در دانشگاه اميرکبير آغاز مي‌شود


ايسنا/ معاون پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي اميرکبير با اشاره به پيشرفت خوب طرح‌هاي کلان ملي دانشگاه صنعتي اميرکبير گفت: عمده طرح‌هاي کلان ملي واگذار شده به اين دانشگاه، پيشرفت خوبي داشته‌اند.
دکتر برومند در خصوص طرح کلان ملي ساخت هواپيماي 150 نفره گفت: طراحي مفهومي اين پروژه با موفقيت انجام شده و در صورت تائيد شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري (عتف)، فاز طراحي اوليه آن آغاز مي‌شود.

برومند با اشاره به طرح کلان سيکلوترون نيز افزود: نقشه‌هاي ساخت اين دستگاه نيز آماده شده است و اقدامات لازم براي ساخت اولين نمونه آزمايشي آن آغاز شده است.

وي با بيان اين‌که دانشگاه صنعتي اميرکبير با صنايع و ارگان‌هاي مختلف همکاري علمي و تحقيقاتي دارد، گفت: درحال حاضر اين دانشگاه با وزارت دفاع، شرکت صاايران، شرکت مپنا، صنايع پتروشيمي، خودروسازي، کشتي سازي و بسياري از صنايع ديگر همکاري مي‌کند.

وي با اشاره به راه‌اندازي کلينيک صنعت و معدن دانشگاه صنعتي اميرکبير براي همکاري در شهرک‌هاي صنعتي کشور خاطرنشان کرد: درحال حاضر کلينيک صنعت و معدن دانشگاه در شهرک‌هاي صنعتي اشتهارد، حسن آباد و گرمسار فعاليت مي‌کند.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه اميرکبير تاکيد کرد: اعتبار پژوهشي استادان (بودجه پژوهانه) دانشگاه نيز در سال جاري نسبت به سال گذشته 40 درصد افزايش يافته است.


ویدیو مرتبط :
آغاز لوله گذاری فاز 21 و 20 پارس جنوبی