یادواره شهدای قاری و حافظ در سنندج برگزار می‌شود


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سنندج گفت: برگزاری یادواره شهدای قرآنی قاری و حافظ در سنندج در دستور کار کمیته قرآنی قرار گیرد و در این مراسم حفاظ و قراء شاهد و ایثارگر شهرستان سنندج مورد تجلیل قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، علی مرادی، امروز (چهارم بهمن ماه) در کمیته قرآنی ستاد دهه فجر شهرستان سنندج، اظهار کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران همواره در راه اعتلای فرهنگ دینی در جامعه پیشگام بوده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی برای جامعه هدف در این اداره، افزود: مسابقات قرآنی مختلف ویژه دهه فجر برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران این شهرستان برگزار می‌شود.

مرادی عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدای قرآنی قاری و حافظ در سنندج در دستور کار این کمیته قرار گیرد و در این مراسم حفاظ و قراء شاهد و ایثارگر شهرستان سنندج مورد تجلیل قرار گیرند.

وی با اشاره به برگزاری طرح ملی حفظ قرآن بیان کرد: طرح ملی حفظ قرآن در راستای پیروی از فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و به منظور ترویج فرهنگ قرآنی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سنندج از برگزاری مسابقات تفسیر قرآن کریم جلد هشتم تفسیر نور در این ایام خبر داد و افزود: مرحله کشوری مسابقات تفاهیم نیز در ایام الله دهه مبارکه فجر در قم برگزار می‌شود که برگزیدگان استانی در این دوره حضور می‌یابند.

وی بیان کرد: همچنین دوره های آموزشی قرآن کریم در رشته‌های روخوانی و روانخوانی با حضور همسران و مادران شهدا و ایثارگران در این ایام برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدربیع درویشی، مدیرگروه معارف صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در ادامه این جلسه گفت: صدا و سیمای مرکز کردستان آمادگی پوشش و انعکاس هرچه بهتر برنامه‌های دهه فجر به ویژه برنامه‌های شاخص استانی را دارد.

وی با اشاره به پخش برنامه سالکان حافظ قرآن در 30 قسمت اظهار کرد: در حال حاضر صدا و سیما کار تهیه و تولید زندگی‌نامه 30 نفر دیگر از حافظان قرآن را با عنوان سالکان را در دستور کار دارد.

مدیرگروه معارف صدا و سیمای مرکز کردستان یادآور شد: این مرکز 52 برنامه نسیم وحی از حافظان، قاریان و مؤسسات قرآنی تولید و پخش شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
یادواره شهدای بخش شال برگزار شد