فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



یك میلیون دانش آموز كشور دوره انتخاب رشته آگاهانه گذراندند


علی زرافشان روز چهار شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در كرج گفت: برای اولین بار پس از اجرای نظام جدید آموزشی دانش آموزان دختر و پسر پایه نهم در دوره متوسطه اول اقدام به انتخاب رشته می كنند تا در دوره دوم متوسطه در رشته مورد نظر ادامه تحصیل دهند.
وی اظهار كرد: كار اجرایی آشنا یی دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه با انواع رشته های تحصیلی و انتخاب رشته آگاهانه بر اساس وضعیت تحصیلی ، علایق فردی ، جایگاه مشاغل ، نیازهای شغلی جامعه ، كارآفرینی و تضمین شغل آینده با تحصیل در رشته های مهارتی از 6 ماه قبل در مدارس كشور آغاز شده است.
زرافشان با اشاره به برنامه ریزی طرح های آموزشی - توجیهی با موضوع انتخاب رشته صحیح در این وزارتخانه خاطر نشان شد: برای آگاهی مشاوران از وضعیت تغیرات صورت گرفته در فرآیند هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزان پایه نهم برای مشاوران در مدارس نیز به منظور هدایت صحیج دانش آموزان در انتخاب رشته ، دوره های آموزشی - تخصصی منطقه ای و استانی برگزار شد.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: فرایند انتخاب رشته یك دوره تخصصی است كه دانش آموزان باید با برخورداری از اطلاعات كامل ، اقدام به انتخاب رشته تحصیلی برای ورود به دوره دوم متوسطه كنند.
زرافشان با اشاره به انواع رشته های تحصیلی دربخش نظری ، فنی حرفه ای و كاردانش یادآور شد: مشاوران مدارس با برگزاری دوره های آموزشی با عنوان انتخاب رشته آگاهانه اطلاعات لازم در خصوص ظرفیت و جایگاه هر رشته تحصیلی با زیر مجموعه های شغلی را در اختیار دانش آموزان و اولیای آنان قرار دادند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان كرد: یكی ازدرس های پایه نهم در دوره متوسطه اول درس پروژه می باشد كه در این درس دانش آموز با برخورداری از راهنمایی مشاور مدرسه و معلم مراحل تحقیق در مورد یك رشته تحصیلی كه با علاقه و وضعیت درسی او نزدیكتر باشد را انتخاب می كند.
زرافشان ادامه داد: در این درس دانش آموزان اقدام به فعالیت تحقیقاتی در خصوص آن رشته تحصیلی می كنند و اطلاعات جمع آوری شده را نیز در قالب لوح فشرده ، یك مقاله انتخاب رشته یا شغلی ، برپایی نمایشگاه مشاغل و كنفرانس در اختیار سایر دانش آموزان پایه نهم آن مدرسه قرار می دهند.
وی یكی از راههای اصلی كاهش نرخ بیكاری و پیشگیری از بیكاری در آینده ای نه چندان دور در جامعه را ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی حرفه ای و كاردانش ذكر كرد و گفت: در حال حاضر جامعه دررشته های نظری نیاز به نیروی تحصیل كرده ندارد زیرا علت اصلی نیروهای بیكار به علت ادامه تحصیل در رشته های نظری و كم توجهی به رشته های مهارتی - فنی تشكیل می دهد.
وی ادامه داد: در گذشته تمایل دانش آموزان به رشته های فنی حرفه ای و كاردانش كم بود اما در سال تحصیلی 95-94 ورودی دانش اموزان كشور به این رشته ها 8/38 بوده كه پیش بینی می كنیم در سال تحصیلی جدید تمایل دانش آموزان برای ادامه تحصیل در رشته های مهارتی به مرز 46 درصد برسد.
وی تاكید كرد: یكی از تحقق اقنصاد مقاومتی در ایران اسلامی گسترش رشته های فنی حرفه ای - كاردانش در راستای ادامه تحصیل دانش آموزان در این رشته ها با هدف ایجاد بازار كار ، گسترش فرهنگ كار آفرینی ، كسب مهارت های فنی در رشته های مختلف شغلی و پیشگیری از بیكاری در جامعه است كه این مهم نیاز به انتخاب رشته آگاهانه ازسوی دانش آموزان با بهره گیری از توصیه های مشاوران تحصیلی و والدین دارد.
2819/1535

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آتش گرفتن یك دانش آموز