سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ساماندهی 1430 مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز


ایرنا/ قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از ساماندهی هزار و 430 مرکز ترک اعتیاد در کشور در سال 94 خبر داد.

علیرضا جزینی عصر روز یکشنبه در نشست با استاندار سمنان گفت : امسال از هزار و 530 مرکز ترک و درمان اعتیاد غیرمجاز در کشور، با هزار و 430 مرکز برخورد شد و با ساماندهی لازم، در مسیر اخذ مجوزهای لازم قرار گرفتند.
وی با اشاره به برخی مشکلات این مراکز برای تصویب و دریافت مجوزها ، افزود: مقرر شده است در کنار ارایه تسهیلات، در برخی موارد سازمان بهزیستی نیز شرایطی برای مجوزهای این مراکز فراهم کند.
جزینی خاطرنشان کرد: شش هزار و 700 مرکز درمانی و ترک اعتیاد در کشور وجود دارد که 90 درصد از آن ها غیردولتی هستند و توسط مردم مدیریت می شوند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور درباره میزان بازگشت معتادان بهبود یافته در این مراکز به چرخه اعتیاد، گفت : در خوشبینانه ترین حالت، 20 درصد از بهبود یافتگان به شرایط عادی باز می گردند و 80 درصد از بهبود یافتگان به آلودگی مجدد دچار می شوند.
استاندار سمنان نیز در این نشست پیشگیری را بهترین راهکار حل مساله اعتیاد در جامعه عنوان کرد و گفت : آشنا کردن نوجوانان و جوانان با مضرات اعتیاد، کمک مهمی به پیشگیری از گرایش آنها به مصرف موادمخدر است.
محمدرضا خباز بر ارایه برنامه های آموزشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در محیط های آموزشی حتی در دوره ابتدایی تاکید کرد و افزود : اگر آینده سازان کشور با واقعیت های اعتیاد آشنا شوند، نه تنها از گرایش به سوی این مواد جلوگیری می شود، بلکه خود به مبلغان مقابله با موادمخدر تبدیل خواهند شد.
در این نشست حکم ریاست محمدرضا خباز استاندار سمنان در ستاد مبارزه با موادمخدر این استان به وی تقدیم شد.
بنا به آمارهای رسمی، یک میلیون و 350 هزار مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد که حدود 9 درصد از این تعداد را زنان تشکیل می دهند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
گزارشی از اعتیاد بانوان و مرکز ترک اعتیاد تبریز