فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



یک خبرنگار اگر قرار است خودفروشی کند چرا اینقدر دم دستی/ سلیقه‌خودم در انتخاب لباس را بیشتر قبول دارم


محمد سلوکی که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اجرای برنامه اختتامیه آن را به عهده گرفته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در ارتباط با این برنامه و همچنین اجرای خود، گفت: پیش از آنکه هر کاری انجام شود خیلی‌ها ادعای این را دارند که می‌توانند آن را انجام دهند و از عهده آن برمی‌آیند و اصولاً بعد از اتمام هر رویدادی تنها کاری که بلد هستیم نقد آن رخداد است. اصولاً خیلی بلد نیستیم پیشنهاد بدهیم و این نظام، نظام حاکمی است که در حوزه تفکر ما وجود دارد. نه تنها در سینما بلکه در تلویزیون هم این شرایط وجود دارد. در مجموع افرادی هستیم که فقط می‌دانیم چه چیزی را نمی‌خواهیم اما نمی‌دانیم دقیقاً چه چیزی را می‌خواهیم به همین دلیل برایم نقدهایی که بعد از ماوقع یک رویداد صورت می‌گیرد، خیلی برایم کارشناسانه نیست. به همین دلیل هم حداقل به روی خود من تأثیرگذار هم نیست. اما خب به هر حال نقدهایی که کارشناسانه است می‌تواند کمک‌کننده باشد.

*ادعای صادر کردن فرهنگ را از طریق سینما داریم بدون داشتن سالنی استاندارد

او در ادامه گفت: نقدی که خود من به چنین رویدادهایی دارم، این است که بسیار دیر تصمیم می‌گیریم و برنامه‌ریزی می‌کنیم که چه چیزی را می‌خواهیم. در واقع وارد موضوعاتی می‌شویم که برخی از آنها ناخواسته است تصور کنید در کشوری زندگی می‌کنید که ادعای این را داریم که می‌خواهیم فرهنگ خودمان را صادر بکنیم آن هم از طریق سینما اما یک سالن برای مراسم‌های بزرگ این چنینی داریم که آن هم باز سالن تخصصی سینما نیست اما در آن مراسم برگزار می‌کنیم و فیلم هم نمایش می‌دهیم. با این شرایط در همانجا شام هم می‌دهیم و انتظار داریم مردم هم خوشحال شوند و همه را راضی نگه داریم و به نتیجه مطلوبی برسیم به نظرم این‌ها موضوعات با نمکی است. همیشه محدودیت‌ها می‌تواند بر روی کیفیت کارها تأثیر بگذارد.

*شور جوانانه‌ای را که در فجر بود دوست داشتم/ سلیقه بزرگتر‌ها الزاماً سلیقه درستی نیست

وی اظهار داشت: در این دوره از جشنواره شور جوانانه‌ای بود که من آن را به شدت دوست دارم. من خودم جزو افرادی هستم که منتقد رفتار تکراری این سال‌ها در برگزاری این نوع مراسم هستیم. اینکه از تجربه بزرگترها و پیشکسوت‌ها در کارهایمان استفاده کنیم قطعاً اتفاق خوبی است و از آن نیز استقبال می‌کنیم. اما اینکه فکر کنیم بزرگترها و پیشکسوت‌ها هر آنچه که فکر می‌کنند و سلیقه‌شان است الزاماً سلیقه درستی است به نظرم اشتباه کردیم و شخصاً‌ این نظر را ندارم. به نظرم در این دوره جوان‌گرایی صورت گرفت که جزو اتفاقات خوبی بود که شاهدش بودیم. نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم کسانی که در گذشته همچنان کار می‌کردند هنوز هم بیایند کار کنند و جوان‌ها در گوشه‌ای تنها نظاره‌گر آنها باشند. به نظرم این رفتار حس ناامیدی را در جامعه اشاعه می‌دهد.

*مخاطب‌ها در اختتامیه یک دست نبودند

سلوکی درباره اجرای برنامه اختتامیه نیز گفت: اساساً‌ ما داریم یک شو برگزار می‌کنیم که این شو بخش‌های مختلفی دارد از آن فردی که کلید برقی را می‌زند و چراغ سالن روشن شود تا آن فردی که در مقابل درب ورودی افراد را راهنمایی می‌کند که به داخل سالن بیایند. اینها مجموع افرادی‌اند که در برگزاری یک شو سهیم هستند. قطعاً اجرای یک مراسم بر عهده یک نفر نیست. اینکه حالا بر روی صحنه شاهد چه نوع اجرایی از سوی مجری باشیم نظر کارگردان و مجموعه افراد برگزارکننده  آن جشن است. همانطور که می‌دانید در سال جاری هم در اختتامیه تئاتر فجر اجرای مراسم بر عهده من بود و هم در اختتامیه جشنواره فیلم فجر. یکی از نکته‌های ویژه‌ای که در اجرای شوهایی از این دست باید به آن توجه کرد مخاطب‌شناسی است که باید توسط مجری صورت بگیرد. باید ابتدا به این پرسش پاسخ داد که با چه نوع مخاطبی مواجه هستیم و چه سلیقه‌ای دارد.اما در سالن اختتامیه مخاطب ها یک دست و از یک صنف نبودند.

 

مجری اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: دقت داشته باشید مثلاً طراحی تمام موارد یک جشن همچون اختتامیه تئاتر فجر متناسب و برای آن سالنی که در آن شاهد اجرای مراسم هستیم، است. اما وقتی که جشنی همچون «گرمی» و یا «اسکار» برگزار می‌شود کمپانی‌های بزرگی آن را هدایت می‌کند و همچنین از یک رسانه ملی این مراسم به صورت زنده پخش می‌شود. در این مسیر که آنها انجام می‌دهند شاید بیزینس بسیار بزرگ هستیم. تمام مواردی که در اجرای این نوع مراسم شاهد هستیم هم برای مخاطبی که در سالن هست اجرا شده و هم مخاطبی که از تلویزیون این مراسم را می‌بیند. چنین شویی دیگر محدود به سالن و یا پخش از تلویزیون نیست.

* یک خبرنگار اگر قرار است خودفروشی هم کند چرا آنقدر دم دستی

او در ادامه افزود: در کشور ما به دلیل عدم هماهنگی‌هایی که بین بخش‌های مختلف وجود دارد بر اساس سلیقه شاهد نقدهای غیرمنصفانه هستیم که البته در این مسیر فشار گروه‌های سیاسی نیز بی‌تأثیر نیست. خیلی از نقدهای غیر متخصصانه به دلیل منافع شخصی صورت می‌گیرد. طی این چند روز در چند خبرگزاری‌، خبرهایی دیدم که برایم خیلی بانمک بود یک خبرنگار اگر قرار است خودفروشی هم کند چرا آنقدر دم دستی «همچون 20 سال پیش» این کار را انجام می‌دهد. یک چیزهایی نوشته شده آن هم به تکنیکی که من و شمایی که این کاره‌ایم وقتی به آن مطلب نگاه می‌کنیم می‌گوییم «.. آخی این دیگر زشت است». فشارهایی از این دست باعث می‌شود هماهنگی‌هایی پیش نیاید. فکر کنید مثلاً سازمان سینمایی می‌گوید من فقط به فکر همین اهالی سینما هستم و تنها همین افراد را حمایت کنم برایم کفایت می‌کند. از طرفی تلویزیون هم می‌گوید من که نمی‌دانم در آن مراسم چه اتفاقی رخ می‌دهد و از دست من خارج است و نمی‌توانم همه مراسم را پوشش دهم.  می‌گویند شما برنامه‌اتان را اجرا کنید هر جایش که صلاح بود ما برای مخاطب پخش می‌کنیم. اینجا یک نکته وجود دارد این است که کسی که از تلویزیون مشغول دیدن مراسم است به هیچ عنوان نباید توقع دیدن یک برنامه آنچنانی تلویزیونی داشته باشد برای اینکه این برنامه برای مدیوم تلویزیون طراحی نشده است و همین شرایط برای افراد سالن نیز وجود دارد. برای چنین شوهایی باید از 6 ماه قبل برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

 

وی اظهار داشت: من یک خسته نباشید به کارگردان اختتامیه جشنواره فیلم فجر می‌گویم او و گروهش بسیار زحمت کشیدند البته همین پیغام را برای نیمای دهقان که کارگردانی تئاتر فجر را بر عهده داشت می‌دهم. محمد پرویزی کارگردان اختتامیه فیلم فجر واقعاً زحمت کشید اما به جهت مشکلات و موضوعات فنی که از دست ما خارج است در اختتامیه شاهد اتفاقاتی بودیم که خوشایند نبود. مثلاً برای ال‌ای‌دی اتفاقی افتاد که واقعاً نمی‌شد کاریش کرد. نکته‌ای که در اختتامیه خیلی مهم است این است که افرادی که داخل سالن هستند از جنس همان مراسم باشند که در اختتامیه جشنواره فیلم فجر اینطور نبود.

*ال‌ای ‌دی های چینی برنامه‌مان را به هم ریخت

این مجری در ادامه انتقاد‌هایش گفت: تنها باید بگویم در اختتامیه برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم به دلیل خراب شدن ال‌ای‌دی‌ها و پخش نشدن برخی تصاویر برنامه مان به هم ریخت و ما باید تنها کاری که می‌کردیم، این بود که مراسم را به درستی به پایان برسانیم که به نظرم افرادی که از این موضوع اطلاع نداشتند نمی‌توانند به راحتی وارد نقد شوند.

*شکایت می‌کنم

مجری جوان برنامه‌های تلویزیونی در ادمه گفت: در برخی از صحبت‌هایی که در رسانه‌ها بود برخی مدعی شدند بنده و بهرام رادان اسمی را اشتباه خواندیم و طبق برنامه و افرادی که اسامیشان به ما اعلام شده بود اسمی را اشتباه نخواندیم این نکته بسیار مهمی است اگر توانست بیاید اثبات کند که من و یا بهرام رادان نامی را اشتباه خواندیم من به او جایزه می‌دهم اما اگر این حرف تنها ادعا باشد من می‌توانم از او شکایت کنم که او از هیچ چیز خبر نداشته و فقط به این نیت آمده که مزخرفی برای خودش بنویسد و کاغذی را پُر کند به هیچ عنوان چیزی را اشتباه نخواندیم. در جایی شنیدم که گفتند که من کاندیداها را از یاد برده‌ام مگر قرار بود که نام اسامی تمام کاندیداها را در جشنواره فیلم فجر حفظ کنم؟! کدام ابلهی همچین حرفی می‌زند. کدام مغز معیوبی اصلاً به چنین چیزی فکر می‌کند.

 

*سلیقه‌خودم را در انتخاب لباسم بیشتر قبول دارم

سلوکی در اتباط با نوع لباسش و طراحی آن در اختتامیه جشنواره فیلم فجر گفت: من بر اساس رنگ صحنه، طراحی صحنه و حسی که به نظرم در آنجا وجود داشت، لباسم را انتخاب کردم 4 دست لباس برای اختتامیه مراسم فیلم فجر داشتم که از بین آنها لباسی را که مشاهده کردید انتخاب کردم به این دلیل که مطمئن بودم آن رنگ کت به آن مدل پیراهن و شلوار ست خوبی است و به روی صحنه در کنار سایر عوامل به راحتی می‌تواند فرد مجری را نمایان کند. واقعاً‌ مدتی است که به طرز لباس پوشیدن خودم دقت می‌کنم و به طراحی که خودم در ذهن دارم اهمیت می‌دهم و آن را پیش می‌برم. کسی نیست که لباسم را طراحی کند خودم آن کار را انجام می‌دهم واقعیتش این است که سلیقه خیلی‌ها را قبول ندارم و سلیقه خودم را قبول دارم نمی‌گویم ادعایی دارم اما در مورد خودم ادعا دارم، می‌دانم چه چیزی خوب است و چه چیزی خوب نیست. به نظرم لباسم غیراستاندارد نبود، از فرهنگ کشورم دور نبود، کتی بود که طراحی خودش را داشت و مدل عجیب و غریبی نیز نداشت. به نظرم لباس کاملاً رسمی بود به این دلایل است که از آن دفاع می‌کنم اگر کسی هم نپذیرفته باشد به سلیقه‌اش احترام می‌گذارم اما سلیقه من چیز دیگری است. اگر نگاهی به عکس‌ها بیندازید کاملاً می‌توان شو من را در روی صحنه تشخیص داد.

 

*ممکن است عده‌ای وطن فروش باشند بخواهند بگویند ما بدیم

وی در پایان در ارتباط با انتظار 17 ساله‌اش برای اجرای مراسم جشنواره فیلم فجر گفت: وقتی می‌گویم 17 سال منتظر اجرای این مراسم بودم، واقعاً راست گفته‌ام و از صمیم قلب بود حرفی که زدم برخی به من گفتند چرا این صحبت را کردید به نظرمان با این حرف خودت را کوچک کردی و من به آنها گفتم نه، اصلاً اینطور نیست جشنواره فیلم فجر کشور من خیلی چیز مهمی است. برای این موضوع بسیار احترام قائلم چون مال کشورم و وطنم است. حالا عده‌ای ممکن است وطن‌فروش باشند و می‌خواهند بگویند ما بدیم. «OK، این کار را انجام دهند من مشکلی ندارم، آفرین به آنها، لابد آنها خوبند، اما برای من کشورم مهم است.» خوشحالم که امسال هم در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر حضور داشتم و هم اختتامیه فیلم فجر.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/793CMI


ویدیو مرتبط :
‫جدیدترین لباس های مجلسی برای همه مدل سلیقه ها‬‎