سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شمخانی: 1+5 چاره‌ای جز مذاکره با ایران نداشت


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شخصیت‌ها و ویژگی‌های شهید شهریاری گفت: 1+5 چاره‌ای جز مذاکره با ایران نداشت.

به گزارش «انتخاب»، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پنجمین سالگرد شهید شهریاری و پاسداشت 123 شهید دانشگاه شهید بهشتی که پیش از اظهر امروز در این دانشگاه برگزار شد طی سخنانی، اظهار داشت: بنده به دلیل مشغله کاری نمی‌خواستم در این مراسم شرکت کنم، اما به این نتیجه رسیدم که نیامدن من به این مراسم، جفاست. زیرا 123 شهید دانشگاه شهید بهشتی و شهید شهریاری حتماً بر گردن من دینی دارند که باید آن را ادا کنم.

وی با اشاره به شخصیت شهید شهریاری یادآور شد: من با شهید شهریاری همکار بودم و ایشان را کاملاً می‌شناسم. اینکه در وصف این شهید گفته می‌شود«طراح راکتور هسته‌ای نسل جدید»، «نماینده جمهوری اسلامی به همراه شهید علیمحمدی در سزامی» و اینکه در مورد او گفته می‌شود «فردی که با بدافزار اکستاکس نت مقابله کرد» این ها همه شهید شهریاری نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: شهید شهریاری فرد کم جسته و پربنیه‌ای بود که با دانش و تیزهوشی و پاسخگویی بی نیاز به دنبال رفع نیازهای کشور بود و اخلاق مداری و رفتار سازمانی‌اش ماندگارتر از پتانسیل علمی‌اش بود.

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه شهادت شهید شهریاری یادآور شد: ترور به عنوان یک اقدام سخت علیه ملتی که می‌خواهد مستقل زندگی کند وقتی به کار گرفته می‌شود، به این معناست که اهرم‌های تجربه شده دیگر پاسخگوی رسیدن به هدف دشمن نبودند. لذا سرمایه‌های علمی را باید درو کرد و در هر مقطعی دشمن این مسئله را به شکلی اعمال می‌کند. یکبار در حمایت از شاه و یا صدام است و گاهی در قالب ترور و زمانی با نفوذ متبلور می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه با وجود این مسائل دستاوردهای توأم با خون نظام جمهوری اسلامی ایران همواره ماندگار است، گفت: انقلاب اسلامی ما با خون بدست آمد. جنگ تحمیلی پیروزی خون بر شمشیر بود و توافق هسته‌ای امروز ما که منجر به این شد که دیگران به ترس از روند پرشتاب شدن آن مذاکره را انتخاب کنند دستاورد همان خون شهدایی است که در این مسیر جان خود را از دست دادند و پس از مذاکرات این مسئله برای ما تثبیت شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه همه آنچه که ملت ایران از مقطع 57 تا امروز با خون خود آن را کاشتند برای بیگانگان غیرقابل درو است گفت: اما این داشته‌ها برای نسل‌های بعدی، عزت، تمدن و به لطف خدا رفاه را به ارمغان خواهد آورد.

شمخانی افزود: اینکه امروز ایران در منطقه بی‌ثبات پرثبات‌ترین کشور است، اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز کانون انرژی است و اینکه جمهوری اسلامی ایران برای معضلات منطقه‌ای راه حل منطقه‌ای ارائه می‌دهد و می‌گوید فلسطین، سوریه، یمن و بحرین تنها یک راه حل دارند و آن راه حل دموکراسی و هر کس یک رأی است حاصل همین رشادت‌هاست.

وی ادامه داد: این تلاش‌ها در گذشته نیز انجام شد، اما امروز راه حل جمهوری اسلامی ایران را دیگران به اجبار انتخاب می‌کنند و به تبع می‌توانیم با تأسی شهید شهریاری و شهید علیمحمدی ایران را کانون عمل منطقه‌ای کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: شهید شهریاری با بضاعت کم، قدرت فراوانی برای ایران ایجاد کرد و در مسیر این قدرت جان داد. لذا همه ما و به خصوص دانشجویان دانشاه شهید شهریاری می‌توانند شهید شهریاری شوند. و در سن میانسالی معضلی از دانش و علم در حوزه نرم افزار و سخت افزار را حل کنند.

شمخانی گفت: رسالت دانشگاه بر نظر رهبر معظم انقلاب منبعث از همین اندیشه‌هاست و وقتی دانشگاه می‌تواند و باید کرسی‌های نظریه پردازی اقتصاد مقاومتی و آزاداندیشی را ایجاد کند و از بازی‌های سیاسی و جناحی دوری کند تا سلامت علم حفظ شود، برگرفته از همین رفتارها و سیره زندگی شهدای دانشگاه و شهید شهریاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر این توان ذاتی و بومی دیگران را وادار کرد بپذیرند که این دانش قابل بمباران شدن نیست و برخلاف آنچه که توسط بوق‌های تبلیغاتی گفته می‌شود 1+5 چاره‌ای جز مذاکره با ایران نداشت. زیرا نمی‌توانست اقدام نظامی کند و می‌دانست اگر اقدام نظامی کند پیامدهایش غیرقابل کنترل خواهد بود و زمان به نفع ایران پیش می‌رود. بنیه‌های داخلی در شرایط تحریم قوی‌تر می‌شود لذا باید این روند توسعه را به زعم آنها مهار کرد. این دستاورد دستاورد بزرگی است که توسط شهدای هسته‌ای زندگان هسته‌ای و دانشمندان هسته‌ای فراهم شد و در دولت یازدهم به نحو احسن در معرکه مذاکره مرحله تثبیتش به منصه ظهور رسید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در این شرایط به سمت مرحله اجرا و آنچه که دیگران متعهدند پیش می رویم و با ریزبینی‌هایی برآن نظارت می‌کنیم تا خطایی صورت نگیرد.

شمخانی با اشاره به اوضاع امروز فلسطین گفت: امروز زن و مرد و کودک و جوان فلسطین با ابزارهای ابتدایی به مقابله با رژیم صهیونیستی می‌پردازند و زندگی می‌کنند. چه کسی نهضت کربلا را در قرن بیستم و بیست و یکم برای آنها ترجمه کرد که به موضوع مقاومتِ حداقل عده و عُده بر حداکثر عده و عُده تأسی کنند. انقلاب اسلامی، شهدای هسته‌ای و شهدای ایران امروز این درس را به خوبی به مردم این کشورها داده‌اند.

وی تصریح کرد: آنچه که امروز در فلسطین می‌گذرد انعکاس مقاومت ایران و انقلاب اسلامی در مقابل صدام و دشمنان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: 70 درصد کسانی‌که در کرانه باختری وارد عمل می‌شوند احساس می‌کنند حتماً به شهادت می‌رسند اما می‌خواهند شعار هیهات من الذله را سردهند. لذا این درس را از نهضت عاشورا و شهدای کربلا فرا گرفته‌اند.

شمخانی با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین نیز بیان کرد: اگر امروز می‌بینیم افرادی با مذاهب و دیدگاه‌های مختلف غیر از شیعه در این راهپیمایی حضور دارند برای این است که آنها نیز فهمیده‌اند نهضت اباعبدالله تنها نهضت شیعه نیست بلکه نهضت ضد ظلمی است که همه انسان‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند و با تأسی به آن شعار هیهات من الذله سر دهند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: باید خون شهید شهریاری را فراتر از سزامی و طراحی رآکتور هسته‌ای بدانیم و دستاورد خونی که شهدای هسته‌ای امروز برای ما ایجاد کردند و به لطف خدا صنعت تثبیت شده، توسعه‌ای خواهد بود که نسل‌‌های آینده به آن افتخار خواهند کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ادامه راه شهدای جنگ و شهدای هسته‌ای و راه 123 شهید دانشگاه شهید بهشتی در حفظ و پایداری بر روی اصول و ارزش‌هایی است که ما را به این دستاوردها و پیروزی‌ها رساند و دستاورد ضد نفوذی را برای ما ایجاد خواهد کرد.

شمخانی افزود: به لطف خداوند نسل آینده با استفاده از این دستاوردها عزت و سربلندی خواهد دید و امنیت و ثبات و پایداری را در زندگی خود تجربه خواهد کرد. البته اگر همه ما به ارزش‌ها و اصولی که شهید شهریاری معتقد بود پایبند باشیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بی بی سی:امریکا چاره ای جز حمله اتمی نداشت!