سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



اقدامات دولت یازدهم درمبارزه با قاچاق زنان و دختران


سلامت نیوز:دکتر شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت بین اقداماتی که از ابتدای دولت یازدهم در دستور کار داشته ایم، جرم انگاری موضوعات مبتلا به حوزه زنان و خانواده از اهمیت برخوردار بوده که بحث در مورد قاچاق انسان به ویژه زنان و دختران را شامل می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد تهران،وی خطاب به شرکت کنندگان در هم اندیشی بازتاب حقوق و محاکم کیفری بین المللی بر حقوق بشر و بشر دوستانه گفت ما ضمن اینکه در کار گروه ملی فعالیت داشتیم در مورد تعزیرات اسلامی پیشنهادات لازم را ارائه دادیم. از جمله مواردی که تصویب شد بر این اساس است که عمل کسانی که با توسل به عناوین مجاز قانونی از قبیل ازدواج موقت، اقامت، فرزندخواندگی، تحصیل یا کار موجبات خروج زنان و دختران از مرزهای کشور به منظور بهره کشی را فراهم می آورند تحت عنوان قاچاق انسان جرم انگاری گردد.

دکتر مولاوردی اظهار امیدواری کرد قانون مذکور در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

وی گفت: از جمله اقدامات پیشگیرانه معاونت زنان و امور خانواده که در دستور قرار داشته به جریان انداختن لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت بوده است.

این همایش با سخنان گری لوییس، هماهنگ کننده مقیم ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. وی پس از قرائت پیام دبیرکل درباره روز جهانی عدالت اجتماعی گفت: عدالت اجتماعی باید در متن تمامی تلاش ها قرار گیرد. در حالیکه محرومیت و نابرابری در حال افزایش است، باید تلاش هایمان را افزایش دهیم برای تضمین اینکه تمامی مردم بدون هیچ تبعیضی بتوانند به همه فرصت ها برای بهبود زندگی خود و دیگران دسترسی داشته باشند.

لازم به ذکر است ؛ هم اندیشی بازتاب حقوق و محاکم کیفری بین المللی بر حقوق بشر و بشر دوستانه روز پنج شنبه 6 اسفند 1394 به همت فصلنامه مطالعات بین المللی (ISJ) و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد (UNIC) به مناسبت روز جهانی عدالت اجتماعی 20 فوریه 2016 با حضور بیش از 70 تن از اساتید و دانشجویان دانشگاه های ایران دردانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این همایش، اندیشمندان ضمن ارائه مقاله در مورد مباحث مربوط به تعامل حقوق کیفری و حقوق بشر از منظر زمان و صلاحیت جهانی، بازتاب حقوق کیفری بر گسترش مفهوم حقوق بشر، مصونیت و مسئولیت در پرتو حقوق کیفری، مسئولیت حمایت و حقوق کیفری، عدالت انتقالی و بی کیفری، ناپدید شدگی اجباری و کیفرهای آن، شورای امنیت و محاکم کیفری بین المللی، صلاحیت محاکم و حقوق بشر را مورد بررسی علمی – پژوهشی قرارداده و به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

سخنرانان و روسای پانل ها عبارت بودند از: دکتر رضا اسلامی از دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی؛ دکتر نسرین مصفا از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران؛ دکتر مهران محمودی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات؛ دکتر صابر نیاورانی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات؛ دکتر جعفر کوشا از دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی؛ نعیمه عباسیان، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق جزا دانشگار آزاد واحد تهران شمال؛ دکتر محمد علی اردبیلی از دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی؛ دکتر فتاح احمدی از وزارت امور خارجه؛ دکتر محمد شریف از دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی؛ رویا یوسفی، دانش آموخته کارشناسی ارشد روابط بین الملل، دکتر محمد علی مهدوی ثابت از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات؛ دکتر مهدی ذاکریان ازدانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات؛ پریسا علیان، دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین الملل؛دکتر محمد شریف از دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی؛ دکتر باقر شاملو از دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی؛ دکتر داوود باوند عضو شورای سردبیری فصلنامه مطالعات بین المللی ودکتر کارن روحانی از دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز.


ویدیو مرتبط :
طرح نظام سلامت، یکی از اقدامات بسیار خوب دولت یازدهم