سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اف.بی.آی هکر استخدام کرد


اف.بی.آی هکر استخدام کردایسنا/ اف.بی.آی برای شکستن قفل آی‌فون عامل حمله سن‌برناردینو هکر استخدام کرده بود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به اف.بی.آی برای شکستن قفل تلفن همراه آی‌فون متعلق به یکی از عاملان حمله تروریستی در سن برناردینو این کشور هکرهای حرفه‌ای را به خدمت گرفته و به آنها برای انجام این کار دستمزد داده است.
نشریه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد، این هکرهای به خدمت گرفته شده از سوی اف.بی.آی دست کم یک نقض نرم افزاری را در تلفن‌های همراه آی‌فون کشف کرده و آن را در اختیار مقام‌های این دفتر قرار داده‌اند.
محققان اف.بی.آی با استفاده از این اطلاعات جدید اقدام به طراحی یک قطعه سخت افزاری کرده‌اند که به اف.بی.آی در شکستن قفل کد شناسایی چهار رقمی تلفن همراه سید فاروق، یکی از مظنونان اصلی حمله تروریستی در سن برناردینو آمریکا بدون فعال کردن قابلیت امنیتی مربوط به پاک‌سازی کل اطلاعات روی تلفن به هنگام نفوذ غیرمجاز به آن، کمک کرده است.
منابع خبری به این نشریه گفته‌اند که هکرهای استخدام شده از سوی اف.بی.آی به نوعی توانسته‌اند یک قابلیت امنیتی در تلفن‌های همراه آی‌فون را که اقدام به پاک کردن کل اطلاعات روی این تلفن‌ها بعد از 10 بار تلاش ناموفق در وارد کردن پین کد 4 رقمی می‌کند، غیر فعال کنند.
چالش اصلی اف.بی.آی در شکستن قفل تلفن همراه آی‌فون نیز مربوط به همین قابلیت بوده است چرا که با غیر فعال بودن این قابلیت اف.بی.آی برآورد کرده که حداکثر ظرف 26 دقیقه می‌تواند قفل تلفن همراه را بگشاید. منابع خبری گفته‌اند که اف.بی.آی این هکرها را تنها برای همین هدف استخدام کرده و به آنها پول داده است.
اف.بی.آی همچنین اعلام کرد که برای انجام این هدف بر خلاف برخی گزارش‌های اولیه به کمک شرکت اسرائیلی "سلبرایت" نیاز پیدا نکرده است.
دولت آمریکا در حال بررسی اتخاذ تصمیم در خصوص فاش کردن نواقص کشف شده در آی‌فون به شرکت اپل است و این تصمیم احتمالا از جانب یک گروه تحت رهبری کاخ سفید گرفته خواهد شد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
هک کلش اف کلنزاز حامد هکر کلش اف کلنز