خالق آلبوم موسیقی «حریق خزان»: فعلا در تئاتر هستم


خالق آلبوم موسیقی «حریق خزان»: فعلا در تئاتر هستممهر/ آهنگساز و خالق آلبوم موسیقی «حریق خزان» با اشاره به حضورش در نمایش «نگاهمان می کنند» به عنوان آهنگساز، از احتمال انتشار یکی از دو آلبومش تا پایان سال خبر داد.
مهیار علیزاده درباره تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: این روزها با آهنگسازی نمایش «نگاهمان می کنند» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی محمدرضا اصلی اولین تجربه آهنگسازی‌ام در تئاتر را تجربه می‌کنم که برایم فضای جالب توجه و متفاوتی است.
وی افزود: آنچه در آهنگسازی این اثر دنبال آن بودم آماده سازی موسیقی‌ای بود که متناسب با فضای داستان، شخصیت پردازی ها و خواسته های کارگردان به عنوان صاحب اثر باشد و برای رسیدن به این هدف چندین بار متن نمایشنامه را مطالعه کردم.
این آهنگساز در پایان درباره فعالیت‌ها دیگر خود در عرصه موسیقی توضیح داد: همان‌طور که چند ماه پیش نیز اعلام کرده بودم همچنان مشغول کار روی دو آلبوم هستم که یکی با همکاری علیرضا قربانی و دیگر با نام «آلبوم مشترک» در همکاری با قربانی و همایون شجریان برای مخاطبان موسیقی ارائه می شود و این احتمال را می دهم که یکی از این دو آلبوم به تا پایان سال در دسترس دوستداران موسیقی قرار گیرد. مدت‌هاست ضبط آلبوم «آلبوم مشترک» به خوانندگی مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان به پایان رسیده و تلاش ما بر این است که این آلبوم هم اسفندماه امسال به بازار عرضه شود.
آلبوم «شخصی» بعد از پروژه «حریق خزان» دومین آلبوم مشترک مهیاز علیزاده و علیرضا قربانی است. این آلبوم پس از آلبوم حریق خزان در سال ۹۱، تیتراژ سریال «پرده نشین» در سال ۹۳ و پروژه مشترک با همایون شجریان، چهارمین تجربه همکاری مشترک علیزاده و علیرضا قربانی در عرصه موسیقی است.
این آلبوم که هم اکنون مراحل ضبط را سپری می‌کند شامل قطعات باکلام و بی‌کلامی است که بخش باکلام آن روی آثاری از شعرای کلاسیک و ابیاتی از شعرای معاصر آهنگسازی شده است. البته بخشی از مراحل ضبط و اجرای موسیقی آلبوم مشترک قربانی و شجریان توسط علیزاده در کشور چک انجام شده و بخش دیگری از ضبط هم به صورت مشترک در استودیو «ترانه» و استودیو «کنگان پارسه» تهران صورت گرفته است.


منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
ارغوان-حریق خزان