سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیا «مزدور اسرائیل» توانایی نجات اتحادیه عرب را دارد؟


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت، «علی الاشقر»، نویسنده و پژوهشگر لبنانی طی یادداشتی تحت عنوان «آیا مزدور اسرائیل توانایی نجات اتحادیه عرب را دارد؟» به بررسی اقدام اخیر این نهاد منطقه‌ای در انتخاب «احمد ابو الغیظ» به عنوان دبیرکل جدید اتحادیه عرب می‌پردازد، کسی که به وابستگی به غرب و مزدوری برای رژیم صهیونیستی مشهور است و انتخاب وی بی‌تردید بازتاب‌های بسیاری درپی خواهد داشت.

مشروح این مطلب در ادامه آمده است.

***************

اتحادیه عرب یا اتحادیه عبری، هرچه می‌خواهید، آن را بنامید، چون این نام نهاد منطقه‌ای مرده‌ای و پیکره درحال فروپاشی است که خصوصیات و نشانه‌های آن تاکید می‌کند، به هر طریق ممکن باید از آن خلاص شد.

این نهاد منطقه‌ای هم اکنون به خانه و مامن رژیم‌ها و حکومت‌های موروثی، پادشاهی، مستبد، تکفیری، بدوی، عقب مانده و مزدور مبدل شده و مردم این کشورها صاحب هیچ اراده و اختیاری برای بیان دیدگاه‌ها و مواضع خویش نیستند و کوچکترین اظهار نظر و بیان دیدگاه این ملت‌ها با انواع سرکوب‌ها و مجازات‌ها پاسخ داده می‌شود.

وزرای خارجی اتحادیه عرب روز پنج‌شنبه گذشته «احمد ابو الغیظ» را به عنوان جانشین «نبیل العربی» و دبیرکل جدید این اتحادیه برای 5 سال انتخاب کردند و ابو الغیظ رسما کار خود را در این سمت از یکم ژوئیه آینده آغاز خواهد کرد.

در این بین قطر از جمله اعضای اتحادیه عرب بود که با انتخاب ابو الغیظ مخالفت کرد و اصرار داشت تا شیخ «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه‌اش این منصب را تصدی کند.

ابو الغیظ درحالی سمت دبیرکلی اتحادیه عرب را احراز کرد که عملکردش نشان می‌دهد، تصریحات مناسب و مواضع شایسته‌‌ای در برابر مقاومت و ملت فلسطین نداشته و خود به این پیشینه، در زمان تصدی منصب وزیر خارجه حسنی مبارک به آن اذعان داشته و تصریح کرده بود: قاهره با مشارکت در محاصره نوار غزه، در واقع در جنایات جنگی‌ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها سهیم شده است.

ناظران انتخاب ابو الغیظ را برای مرحله‌ای که اتحادیه عرب در آن به سر می‌برد، بسیار مناسب دیدند، چراکه سوابق عملکرد دیپلماتیک وی فارغ از هرگونه موفقیت قابل بیان است.

همچنین اتحادیه عرب که به سرگردانی در موضع‌گیری و بی‌موضعی معروف است، هرچه می‌گذرد، از هدفی که به خاطر آن تشکیل شده، یعنی قضیه فلسطینی دور می‌شود.

اکنون در نشست‌های اتحادیه عرب دیگر حتی نامی از فلسطین و سرزمین عربی اشغالی و مردمی آواره و تجاوز صهیونیستی برده نمی‌شود، بلکه برعکس برخی از اعضای آن بی‌شرمانه برای رابطه با اسرائیل بر یکدیگر سبقت می‌گیرند.

«ابو الغیظ» را به «مزدور اسرائیل» یا «مرد اسرائیل» و «زاده کمپ دیوید» و «پلیدترین دولتمردان حسنی مبارک» می‌شناسند، کسی که دسامبر 2008، پیش از آغاز تجاوز 23 روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که 1450 شهید و بیش از 5450 زخمی بر جای گذاشت، دست در دست «زیپی لیونی» ظاهر شد تا لیونی از تجاوز به نوار غزه خبر دهد و ابو الغیظ نیز چراغ سبز لازم را به تل‌آویو نشان دهد.

ابو الغیظ همان کسی است که تهدید کرده بود، پای هر فلسطینی را که وارد خاک مصر شود، قطع می‌کند و این سوالات بسیاری را در خصوص تعامل وی با قضیه فلسطینی و مقاومت فلسطینی به عنوان دبیرکل اتحادیه به اصطلاح عرب مطرح می‌کند.

آیا ابو الغیظ به حملات خود علیه مقاومت فلسطینی ادامه خواهد داد و آن را به «تروریسم» متهم خواهد کرد، به ویژه آنکه رایج و متداول است که دبیرکل اتحادیه عرب از مواضع کشور متبوعش و شیوخ نفتی عرب و در راس آنها عربستان، دشمن شماره یک مقاومت فلسطینی و لبنان تبعیت کند.

ابو الغیظ به محض انتخابش به این سمت طی سخنانی متعهد شد که ضمن دفاع از منافع این اتحادیه، در مسیر بالا بردن اعتبار این نهاد منطقه‌ای و کاهش اختلافات و افزایش همگرایی‌ها میان کشورهای عضو گام بردارد تا امکان رویارویی با خطراتی که جهان عرب را تهدید می‌کند، بیش از پیش فراهم گردد.

اما باید یادآور شد که ابو الغیظ قدرت ارزیابی امور و پیشگویی آنها را ندارد، وی در سال 2011 میلادی وقتی انقلاب تونس به پیروزی رسید، در تصریحاتی تاکید کرد که به هیچ‌ وجه تجربه تونس در مصر قابل پیاده شدن نیست تا تنها چند روز پس از آن جرقه انقلاب مردمی مصر زده شود و حسنی مبارک و حکومتش را سرنگون کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پیدایش عوامل وهابی مزدور اسرائیل و عربستان در اهواز