علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جنگل ها ثروت طبیعی انسان هستند


به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز، پروفسور هانس کناپ در کارگاه آموزشی این جشنواره با اشاره به اینکه فیلمسازان مسئول ایجاد ارتباط بین مردم و طبیعت هستند، افزود: در روز گذشته شاهد هنرهای بصری بودیم که چشم انسان ها را نسبت به مسائلی که در طبیعت وجود دارد، باز می کرد؛ فیلمسازان باید وجدان عمومی را بیدار کنند تا دل مردم نسبت به طبیعت نرم تر شود.
این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه ایران سرزمینی خشک است که آب و جنگل های زیادی ندارد، افزود: مشکلات زیست محیطی که همه جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است، می توان به دو بخش کمبود آب و از بین رفتن جنگل ها تقسیم کرد.
وی جنگل ها را نقطه قوت حکومت های قدیمی ایران معرفی کرد و با نشان دادن عکس هایی از پرسپولیس و اصفهان، پایتخت های گذشته ایران گفت: همانطور که می بینید پرسپولیس در منطقه جنگلی واقع شده و شهر اصفهان نیز روی زاینده رود ساخته شده است.
کناپ استفاده از آب در بناهای قدیمی ایران را مساله مهمی دانست و افزود: سیستم قناتی که در ایران وجود دارد بسیار شگفت انگیز است و این نشان می دهد که مدیریت آب در ایران در سطح بالایی قرار دارد.
وی همچنین با اشاره به این که 24 سال مسئول آکادمی بوده که وظیفه اش نگهداری و مراقبت از طبیعت است، توضیح داد: نه تنها با همکارانمان در آلمان بلکه با افرادی که در تمام مناطق دنیا همکار ما هستند، در ارتباط هستیم و تاکنون سمینارها و نشست های تخصصی زیادی در همه جای دنیا برگزار کرده ایم و تجربه های بسیاری در این زمینه از مناطق مختلف اروپا و خاورمیانه به دست آورده ایم که می توانیم آن را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.
پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز از 24 اردیبهشت ماه جاری آغاز شد و تا 31 اردیبهشت ماه در تهران و تمام مراکز استان ها ادامه خواهد داشت.
سینما فلسطین، مرکز فرهنگی هنری صبا و سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز نمایش دهنده فیلم ها و برنامه های این جشنواره در تهران هستند.
علمی 9014**1834

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آیا دو انسان طبیعی و یک انسان مصنوعی با هم بازی می کنند