سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پروژه سنتینیال، برای تبدیل برنامه های دسکتاپ به یونیورسال هم اکنون برای دانلود در دسترس است


پروژه سنتینیال، برای تبدیل برنامه های دسکتاپ به یونیورسال هم اکنون برای دانلود در دسترس استوین فون/ مایکروسافت در کنفرانس بیلد نحوه ی کار با ابزاری که با استفاده از آن توسعه دهندگان می توانند برنامه های دسکتاپ (Win32) را به برنامه های یونیورسال (AppX) تبدیل کنند را نمایش داد. با استفاده از این ابزار می توان شاهد برنامه های سنتی و قدیمی دسکتاپ در پلتفرم یونیورسال مایکروسافت باشیم که خبر خوشایندی هم برای توسعه دهندگان و هم برای کاربران ویندوز ۱۰ است. حال نسخه ی پیش نمایش این ابزار برای دانلود در دسترس است.

توسعه دهندگانی که بیلد ۱۴۳۱۶ ویندوز ۱۰ یا جدید تر را اجرا می کنند، می توانند نسخه ی پیش نمایش این ابزار را دانلود کنند. مایکروسافت در این خصوص می نویسد:

مبدیل برنامه ی دسکتاپ به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا بتوانند برنامه های دسکتاپ خود را به پلتفرم یونیورسال ویندوز بیاورند. این ابزار یک Windows installer دسکتاپ همچون exe یا MSI را به یک پکیج AppX تبدیل می کند که می تواند بر روی ویندوز ۱۰ دسکتاپ نصب شود. این برنامه ممکن است اطلاعاتی در مورد شما و نحوه ی استفاده ی شما از این برنامه را جمع آوری کند و آن را به مایکروسافت ارسال کند.
برنامه هایی که از طریق پروژه ی سنتینیال به پلتفرم یونیورسال ویندوز راه پیدا می کنند، می توانند عملکرد خود را به API های برنامه های یونیورسال ویندوز گسترش دهند و برای مثال از کاشی زنده، ادغام با کرتانا، اکشن سنتر و … بهره مند شوند. فایده ی این کار بیش تر شدن برنامه های استور ویندوز و توجه تعداد بسیار بیش تری از توسعه دهندگان به ویندوز و درگیر کردن آن ها با قابلیت ها و فرصت های پلتفرم یونیورسال ویندوز است. در کنار این پروژه، پروژه ی آیلندوود نیز با قدرت به کار خود ادامه می دهد تا برنامه های مناسب صفحات لمسی را وارد استور ویندوز کند و پلتفرم یونیورسال ویندوز را غنی تر از همیشه کند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: وین فون


ویدیو مرتبط :
‫تبدیل حالت نمایش صفحه‌ی دسکتاپ ویندوز 10 به یک پوشه‌ی استاندارد‬‎