درخواست اتحادیه اروپا برای تحریم بیشتر علیه روسیه/ پوتین به کریمه می‌رود


اتحادیه اروپا امروز جمعه خواستار آن شد تا کشورهای بیشتری بر سر الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه تحریم اعمال کنند. این اتحادیه سیاسی و اقتصادی اعلام کرد که دولت‌های اروپایی شدیدا نگران تقویت نظامی مسکو در این منطقه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در سالروز الحاق مجدد کریمه از اوکراین به خاک روسیه گفت که تمامی تحریم‌های آن که شامل ممنوعیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی در استخراج نفت و گاز در دریای سیاه روسیه می‌شود، پا بر جای خواهد ماند.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا همچنان به اجرای کامل سیاست‌هایش متعهد می‌ماند که از جمله آنها تدابیر تنبیهی است. اتحادیه اروپا بار دیگر از کشورهای عضو سازمان ملل متحد می‌خواهد تا تدابیر مشابهی اتخاذ کنند.

ایالات متحده آمریکا، اروپا، ژاپن و سایر اقتصادهای مهم از جمله استرالیا و کانادا به دلیل آنکه روسیه از طریق برگزاری همه‌پرسی کریمه را مجددا به خاک خود ملحق کرد، تحریم‌هایی را علیه آن اعمال کردند. آنها این الحاق را به رسمیت نمی‌شناسند و این در حالی است که برخی دیگر از کشورها از جمله چین و برزیل از انتقاد مستقیم از روسیه پرهیز کردند.

اتحادیه اروپا در ژوئیه 2014 تحریم‌هایش را اعمال کرد و آنها را در دسامبر 2014 شدت بخشید و براساس آن شهروندان اتحادیه اروپا از داد و ستد مالی با شرکت‌های مستقر در کریمه منع شدند.

خبرگزاری‌های روسی به نقل از کرملین گزارش کردند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز به کریمه سفر می‌کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جشن سالگرد الحاق کریمه به روسیه در حضور پوتین