دولت دیگر نمی‌تواند برای همه بیکاران میز اضافه کند


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز دولت امکان اینکه برای همه بیکاران میز اضافه کند را ندارد، امروز نیاز است که ما و جوانان با ایده‌های خود به دولت کمک کرده و تلاش کنیم تا استان را به یک شهر دانش بنیان تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در سیستان و بلوچستان، زهرا اربابی پنجشنبه در گردهمایی بسیجیان شمال استان با بیان اینکه باید همه ما بسیجی‌وار بیندیشیم، اظهار کرد: اندیشیدن بسیجی‌وار به دلیل این است که چرا در این جایگاه قرارگرفته‌ایم و قراراست که هر کدام از ما چه سهمی را در پیشبرد اهداف جامعه داشته باشیم.

وی افزود: فلسفه بسیج بر مبنای خدمت عاشقانه و خالصانه است که توسط معمار کبیر انقلاب بنانهاده شد، اگر می‌خواهیم ثابت کنیم که به ارزش‌های اصیل انقلاب وفادار هستیم و به پایداری آن می‌خواهیم کمکی کنیم باید بدون هیچ چشم‌داشتی و بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده ماست مشکلات مردم را رصد کرده و چالش‌ها را شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های اجرایی همسو با هم در حرکت باشند تا کارها به نحو شایسته پیش برود، گفت: اگر امروز کشورها به توسعه پایدار رسیده‌اند به کمک شرکت‌های دانش بنیان بوده و از همین طریق توانسته‌اند به ساختن شهرهای دانش بنیان و حتی جامعه‌ای دانش بنیان بپردازند که این عوامل باعث ایجاد توسعه در آن‌ها شده است.

عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: وظیفه و مأموریتی که دانشگاه می‌تواند در این منطقه داشته باشد خیلی مهم است، دانشگاه باید در اسرع وقت به کمک پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان کارگاه‌های آموزشی و کاربردی را برای نخبگان، ایده‌پردازان، فارغ‌التحصیلان و شرکت‌های دانش بنیانی که اکنون غیرفعال‌اند، برگزار کنند.

اربابی افزود: ما در زمینه رشته فناوری اطلاعات فارغ‌التحصیلان فراوانی داریم که بیکارند، در همین رابطه وزارت ارتباطات برای استفاده از این فارغ‌التحصیلان تاکید دارد، ما نیز حمایت‌های ویژه و اختصاصی از شرکت‌های دانش بنیانی داریم که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات ورود پیدا کنند.

این مسئول با بیان اینکه باید فضا را برای جوانانی که جویای کار هستند هموار کنیم، بیان کرد: امروز دولت امکان اینکه میز اضافه کند ندارد، امروز نیاز است که ما و جوانان با ایده‌های خود به دولت کمک کرده و تلاش کنیم تا این شهر (زابل) را به یک شهر دانش بنیان تبدیل کنیم.

وی در ادامه به سفر معاون علمی-فناوری رئیس‌جمهور به استان اشاره و اضافه کرد: دو شهر مرزی زابل و سراوان با تناسب و ظرفیت‌های دانشگاهی که داشتند در این سفر به عنوان دو شهر مرزی دانش بنیان کشور تعریف شدند که این یک ظرفیت بزرگ برای توسعه علمی محور این شهر‌هاست.

معاون برنامه‌ریزی استاندار، شهر زابل با محوریت همسایگی با افغانستان و شهر سراوان با محوریت همسایگی با پاکستان را ظرفیت مناسبی برای توسعه علمی دانست و افزود: اگر بتوانیم با این هدف در این راستا موفق عمل کنیم، قطعاً این شهرهای مرزی دانش بنیان در کمربند علمی کشور شکل خواهند گرفت، پس باید نشان دهیم که ما این توان را داریم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پرونده مرگ گوزن های زرد روی میز دولت