تهیه‌کننده و مجری «۶۲۶»: مخترعان را به مسابقه «آزمون ایده ها» فرامی‌خوانیم


تهیه‌کننده و مجری «۶۲۶»: مخترعان را به مسابقه «آزمون ایده ها» فرامی‌خوانیم

مهر/ سعید نبی تهیه‌کننده برنامه اقتصادی «۶۲۶» و حسین کلهر مجری این برنامه درباره مباحثی که مطرح می‌کنند و توجه به نیاز و زبان مردم در حوزه مسایل اقتصادی صحبت کردند. سعید نبی تهیه کننده مجله طنز اقتصادی «۶۲۶» و همچنین حسین کلهر مجری این برنامه که ساعت ۱۸ روزهای فرد از شبکه یک پخش می‌شود در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها حضور یافتند.
نبی در ابتدا به راه اندازی یک مسابقه در این مجله اقتصادی اشاره و عنوان کرد: به زودی قرار است مسابقه ای اقتصادی را با جایزه ای ارزشمند راه اندازی کنیم که در حوزه فن آفرینی است. این مسابقه توسط تیم فکری برنامه طراحی شده است و ساز و کارهای آن هم در سایت مجله اقتصادی «۶۲۶» آمده است.

وی ادامه داد: در مسابقه «آزمون ایده ها» مخترعان سراسر کشور و هرکسی که صاحب ایده ای است که می تواند آن را به یک محصول تبدیل کند حضور خواهد داشت.

نبی در ادامه درباره این مجله اقتصادی طنز و رویکرد آن بیان کرد: این برنامه قرار است به دغدغه های روز اقتصادی مردم بپردازد و مباحث از زاویه طنز نگاه می شود. ما پیش از این برنامه های طنز در حوزه اجتماعی داشته ایم اما در حوزه اقتصادی بیشتر آیتم های طنز در رسانه ملی تولید شده است.

تهیه کننده برنامه «۶۲۶» درباره اینکه چطور باید با این رویکرد طنز به سراغ طرح مسایل اقتصادی رفت، عنوان کرد: اینکه چطور باید به مسایل ورود کنیم که حساسیت ها برانگیخته نشوند و اگر زاویه ای نسبت به برنامه ایجاد شد چطور باید با آن برخورد کنیم و حاشیه ها را رفع کنیم از جمله دغدغه هایی است که در چنین برنامه هایی با آنها روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: اقتصاد با همه حوزه ها ترکیب شده است و همه مسایل به نوعی یک بعد اقتصادی هم دارند. اقتصاد اکنون بحث روز کشور است و اگر دقت کنیم بعضی از مشکلات کشور مبانی اقتصادی دارند بنابراین نگاه طنز به این مقوله حساسیت هایی را هم در پی دارد.

در ادامه حسین کلهر مجری این برنامه تلویزیونی که در حوزه طنزپردازی فعالیت دارد، بیان کرد: انیشتین جمله ای دارد که از ساده کردن مباحث پیچیده به عنوان یک هنر حرف می زند. ما هم در ابن برنامه قصد نداریم از مباحث پیچیده اقتصادی سخن بگوییم چراکه مخاطب همیشه فکر می کند موضوعات اقتصادی مباحث کلان را در بر می گیرند.

وی اضافه کرد: تلاش من به این شکل است که اگر مشکلی در حوزه اقتصادی وجود دارد با پرسشگری به گونه ای بتوانم پاسخ را از کارشناس بگیرم و کارشناس دانش خود را تا سطح مخاطب پایین بیاورد.

کلهر با اشاره به مباحثی که در برنامه مطرح می شود، بیان کرد: مهمترین هدف ما این است که بخشی از اقتصاد را که برای مردم مفید است برای مخاطب عرضه کنیم و تاکنون براساس پیامک ها و اظهار نظرهایی که در سایت برنامه داشته ایم مشخص شده است که مردم نظر خوبی نسبت به برنامه داشته اند.

این مجری و طنزپرداز اضافه کرد: قرار است با ساختار طنز ابتدا مخاطب را درگیر برنامه کنیم و همانطور که گفته شد مباحثی را پوشش دهیم که برای مخاطب مفید باشد و بتواند آنها را در زندگی شخصی خود و برای امور کسب و کارش به کار گیرد. شاید دانستن تصویب یک قانون جدید اقتصادی در مجلس برای مخاطب سودی نداشته باشد اما اینکه چگونه کسب و کار جدیدی راه بیندازیم برای مخاطب اهمیت دارد.

کلهر در پایان تصریح کرد: یک برنامه تلویزیونی نمی تواند وضع موجود اقتصادی را تغییر دهد اما می تواند به مردم نشان دهد که با وضعیت موجود چگونه می توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند.


ویدیو مرتبط :
آزمایش بازاریابی آزمایش مفهوم ایده آزمون تفاوت استعداد آزمون شخصیت آزمون علایق و