سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اِی‌بی‌سی نوشت: سفر به آلمان، فرصت اوباما برای پیشبرد پیمان تجاری ترنس-آتلانتیک


اِی‌بی‌سی نوشت: سفر به آلمان، فرصت اوباما برای پیشبرد پیمان تجاری ترنس-آتلانتیکباشگاه خبرنگاران/ رئیس‌جمهور آمریکا از سفرش به آلمان برای پیشبرد پیمان تجاری ترنس-آتلانتیک استفاده می‌کند.

به گزارش از اِی‌بی‌سی، «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا از سفر خود به آلمان برای پیشبرد توافق تجاری ترنس-آتلانتیک بین آمریکا و اروپا استفاده می‌کند. این در حالیست که وی می‌داند در آلمان با مخالفت زیادی روبرو خواهد شد.
اوباما و صدراعظم آلمان -آنگلا مرکل- روز یکشنبه برای انجام مذاکرات دیدار خواهند کرد و موضوعات دیگری نیز در این جلسه مطرح می‌شود. در این جلسه موضوعاتی همچون چگونگی مقابله با گروه تروریستی داعش، بهبود همکاری‌ها در اقدامات ضد تروریسم و تشویق کشورها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات اجرایی به بحث گذاشته می‌شوند.

اوباما همچنین اقدام شجاعانه مرکل برای مدیریت بحران مهاجران و صدور اجازه اقامت صدها هزار پناهجوی سوری در کشورش را تحسین می‌کند. مرکل برای اتخاذ این تصمیم درخصوص پناهجویان با انتقاد داخلی روبرو شد.

پیمان تجاری و سرمایه‌گذاری ترنس-آتلانتیک (تی‌تی‌آی‌پی) عامل اصلی سفر اوباما به آلمان پیش از پایان دوره ریاستش است. اوباما در بزرگترین نمایشگاه صنعتی «هانوفر مس» به مرکل می‌پیوندد تا شرایط را برای رسیدن به تفاهم‌نامه مورد نظرش آماده سازد.
مخالفت با این توافق در آلمان بسیار شدید است. روز شنبه هزاران نفر در شهر مرکزی هانوفر به خیابان‌ها آمدند و شعار «ما می‌توانیم... تی‌تی‌آی‌پی را متوقف کنید» سر دادند. معترضان معتقدند این توافق باعث ضعیف شدن استانداردهای محیط زیستی می‌شود. همچنین حقوق مصرف‌کنندگان نیز نادیده گرفته می‌شود. این در حالیست که حامیان این توافق انتظار رشد اقتصادی جهانی را دارند.
مرکل نیز از فرصت حضور اوباما در کشورش استفاده نموده و سران فرانسه، انگلیس و ایتالیا را برای یک گفتگوی پنج جانبه در خصوص سوریه، لیبی، گروه تروریستی داعش، مهاجرت و دیگر مسائل به هانوفر دعوت کرده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
سفر دومین هیئت بزرگ تجاری آلمان به ایران، پاییز امسال