مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



زمان دائمی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مشخص شد


به گزارش شیعه آنلاین ، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به تبیین آخرین تحولات مسابقات قرآن کریم پرداخت.

حسینی با اشاره به تحلیل تلاوت متسابقان در مسابقات کشوری امسال گفت: یکی از موضوعاتی که برای مسابقات امسال در دست اقدام است استفاده از یک کارشناس مجری در رقابت‌ها است که طی آن یکی از اساتید پس از تلاوت شرکت‌کننده در دقایقی کوتاه تلاوت او را تحلیل و نکات را برای استفاده حاضران بیان کند.

وی با اشاره به تغییر زمان‌بندی مسابقات کشوری قرآن کریم از سال آینده گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم سال آینده اواخر شهریور و یا اوایل مهر‌ماه برگزار خواهد شد. مراحل شهرستانی و استانی رقابت‌ها هم تیر و مرداد‌ماه برگزار خواهد شد.

حسینی درخصوص تغییر زمان‌بندی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: طبق تقویم قمری مسابقات بین‌المللی سال به سال به عقب می‌آمد و با این روند چند سال دیگر با عید نوروز و پس از آن با فصل زمستان تداخل پیدا می‌کرد، از این رو برای حل این مشکل در ستاد عالی مسابقات مقرر شد این رقابت‌ها در زمان ثابت یعنی در اردیبهشت‌ماه برگزار شود، البته برای سال آینده مشکلی نداریم و برای سال‌های بعد باید برگزاری رقابت‌ها با مناسبت‌های آن مقطع زمانی هماهنگ شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به دلایل انتخاب میزبانان چهار دوره آینده گفت: یکی از مشکلات پیش روی میزبانان مسابقات سراسری انتخاب دیر هنگام و آماده‌سازی استان برای مسابقات است. اما با انتخاب میزبانان چهار دوره بعد هم شرایط آماده‌سازی برای آنها فراهم می‌شود و هم اینکه می‌توانند در بودجه سال استان، هزینه‌های مسابقات را بگنجانند.

حسینی با اشاره به تنظیم تقویم قرآنی سال 1395 کل کشور گفت: یکی از مشکلات فعالیت‌های قرآنی تداخل برنامه‌ها و مسابقات نهاد‌های مختلف با هم است که برای حل این مشکل مقرر شد نهاد‌های مختلف برنامه‌های خود را به ستاد عالی مسابقات اعلام و تا پایان سال برنامه‌ریزی جامعی تدوین و اسفند‌ماه اعلام شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به راه‌اندازی پورتال مسابقات گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما برای کیفیت‌بخشی به مسابقات راه‌اندازی پورتال رقابت‌ها است که تلاش می‌کنیم تا 6 ماه آینده راه‌اندازی شود. البته فعلاً سایت مسابقات در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد و از طریق رسانه‌ها و گروه‌های اجتماعی تلاش بر اطلاع‌رسانی مطلوب مسابقات داریم.


ویدیو مرتبط :
برگزاری محفلی صمیمی در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن