سامسونگ گوشی‌های گلکسی A5، A3 و A7 نسخه‌ی 2016 را معرفی کرد: ترکیبی از فلز، شیشه و طراحی زیبا


پس از گذشت یک سال از معرفی دو گوشی جدید و انقلابی سامسونگ با نام‌های A3 و A5 که سردمداران تغییرات بزرگ در طراحی گوشی‌های این کمپانی بودند، این شرکت سه گوشی جدید با نام‌های A3، A5 و A7 نسخه‌ی ۲۰۱۶ را امروز معرفی کرد. بزرگ‌ترین تغییر در این سری مربوط به طراحی زیباتر گوشی‌های جدید سامسونگ است.

سامسونگ سه گوشی جدید خود با نام‌های ای۳، ای ۵ و ای ۷ نسخه‌ی ۲۰۱۶ را معرفی کرد. در این سه گوشی شاهد جنس بهتر قاب پشتی نسبت به نسل قبل که جنس مات داشتند، هستیم. در واقع در این سه گوشی شاهد طراحی مشابه پرچمداران سامسونگ یعنی شیشه و فلز هستیم. به علاوه دو گوشی ای ۵ (۲۰۱۶) و ای ۷ (۲۰۱۶) دارای حسگر اثر انگشت در دکمه‌ی هوم خود هستند.

Galaxy A5 و Galaxy A7 نسخه‌های ۲۰۱۶

galaxy a5 2016 5b822

هر دو گوشی ای ۵ و ای ۷ دارای مشخصات فنی یکسان هستند و تنها در اندازه‌ی صفحه نمایش با یکدیگر تفاوت دارند. ای ۷ (۲۰۱۶) دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچ فول اچ‌دی از نوع امولد و ای ۵ (۲۰۱۶) دارای صفحه نمایش ۵.۲ اینچی فول اچ‌دی از نوع امولد است. هر دوی این گوشی‌ها دارای پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اکسینوس ۷ بوده اما ای ۷ (۲۰۱۶) دارای ۳ و ای ۵ (۲۰۱۶) دارای ۲ گیگابایت رم هستند. هر دوی این گوشی‌ها دارای دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین فرعی ۵ مگاپیکسل هستند که دوربین اصلی هر دو نیز به لرزشگر اپتیکال مجهز شده است.

سامسونگ حجم باتری هر دو گوشی را نسبت به نسل قبل افزایش داده است. گوشی ای ۷ (۲۰۱۶) دارای باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در مقایسه با باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر نسل قبل است و باتری ای ۵ (۲۰۱۶) از ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نسل قبل به ۲۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسیده است. البته هر دو گوشی مقداری نسبت به قبل افزایش ضخامت داشته‌اند.

Galaxy A3 نسخه ۲۰۱۶

galaxy a3 20161 32e49

اما نسخه‌ی کوچک‌تر این سری دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی اچ‌دی و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اکسینوس است که با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز عمل می کند. این پردازنده را ۱.۵ گیگابایت رم نیز همراهی می‌کند. این گوشی نیز دارای دو دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در پشت و جلوی دستگاه است. باتری این گوشی نیز در قیاس با باتری ۱۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش داشته و به ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسیده است.

به نظر می‌رسد هر سه گوشی نسبت به نسل قبل خود تغییرات قابل توجهی داشته‌اند. هر سه گوشی دارای حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت بوده و می‌توان آن‌ها را با حافظه میکرو اس‌دی افزایش داد. هر سه از قابلیت شارژ سریع سامسونگ نیز پشتیبانی می‌کنند.

هر سه گوشی ای ۳، ای ۵ و ای ۷ اواخر آذر ماه در چین و از اواسط دی ماه در بازارهای جهانی عرضه خواهند شد. گلکسی ای ۳ (۲۰۱۶) ۳۲۹ دلار و ای ۵ نسخه‌ی ۲۰۱۶ دارای قیمت ۳۹۹ دلار خواهد بود اما قیمت ای ۷ در حال حاضر مشخص نیست اما می‌توان قیمت ۴۹۹ دلاری را برای آن متصور بود.

نظر شما در خصوص گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ چیست؟


ویدیو مرتبط :
ویدئو تبلیغاتی گوشی های A3, A5 و A7 سامسونگ ...