سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روایت مقاله ضدسعودی که از خروجی الجزیره حذف شد


روایت مقاله ضدسعودی که از خروجی الجزیره حذف شد

شبستان/ کشورهای دوست و متحد عربستان سعودی نیز در جنایات ضدبشری این کشور دست دارند.

پایگاه اینترنتی «اینترسپت» در گزارشی نوشت: شبکه الجزیره ی آمریکا در تاریخ سوم ماه جاری میلادی مقاله ای را منتشر کرد که به نظر می رسد مقر آن در قطر این مقاله را به دلیل اینکه علیه متحد قطر بوده، در خارج از آمریکا فیلتر کرده است.
اکنون اینترسپت این مقاله ضد سعودی را در خروجی خود قرار داده که خوانندگان به حقایق موجود در خصوص اوضاع عربستان دست یابند.
عنوان این مقاله این بود: «عربستان سعودی از تروریسم به عنوان بهانه ای برای نقض حقوق بشر استفاده می کند».
در این مقاله آمده است:
گزارش های منتشر شده نشان داده است عربستان قصد دارد بیش از 50 نفر را در یک روز به دلیل جرائم تروریستی اعدام کند.
گرچه این پادشاهی این اخبار را تایید نکرده است اما شواهد موید این موضوع است. برخی از این زندانیان اخیرا تحت آزمایش های پزشکی قرار گرفته اند؛ نشانه ای که از اعدام قریب الوقوع آنها خبر می دهد.
امسال با دستکم 151 مورد اعدام، در مقایسه با 90 مورد مربوط به سال 2014، شاهد افزایش مجازات در عربستان سعودی بوده ایم.
اکثر جمعیت شیعه عربستان در استان شرقی «عوامیه» ساکن هستند و از دیرباز در معرض آزار و اذیت و شکنجه دولت بوده اند. شیخ نمر النمر رهبر برجسته شیعیان اکنون با ادعای جرائم مشابه، با اعدام قریب الوقوع مواجه است.
تمامی این محکومیت ها از طریق محاکمه های ناعادلانه و بر اساس تخلفات حقوق بشری و مدنی و بعضا به واسطه اعترافات حین شکنجه صادر شده است. وکلا معمولا در طول بازجویی اجازه ارائه مشاوره به متهم را ندارند و در دادگاه نیز حق محدودی برای دفاع از موکل خود را دارند. به هیچ وجه نیازی نیست که دادستان ها شواهد معتبری را در دادگاه ارائه کنند.
مشکل تنها بعد حقوق نیست. قوانین سعودی حقوق اساسی مدنی و انسانی را نقض می کند. به عنوان مثال بر اساس قانون ضدتروریسمی که در سال 2014 تصویب شد، شهروندان سعودی به دلیل جرائم کوچکی چون شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز محکوم به اعدام می شوند.
دادگاه عربستان «علی محمد النمر» شهروند سعودی را به اتهامات واهی عضویت در گروه تروریستی، حمله با استفاده از کوکتل مولوتوف به گشت پلیس عربستان، حمله به مرکز پلیس العوامیه، شرکت در تظاهرات، پناه دادن به افراد تحت تعقیب دولت، حمایت لجستیکی از عناصر تروریستی، ایجاد اختلال در مأموریت نیروهای امنیتی، ایجاد گروه در فضای مجازی با بیش از 900 عضو به منظور هماهنگی تظاهرات خیابانی متهم کرده و دستور داده وی گردن زده شود.
به همین دلایل هر گونه حکم اعدام شیعیان در عربستان باید متوقف شود.
با این حال مقامات غربی به این اتهامات هیچ توجهی نمی کنند. برای مثال «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در سال 2014 به عربستان سفر کرد اما هیچ اشاره ای به اوضاع اسفبار حقوق بشر در این کشور نکرد.
اوباما اوایل امسال نیز برای عرض تسلیت به خاطر مرگ ملک عبدالله و دیدار با سلمان، پادشاه جدید به عربستان سفر کرد ولی باز هم به حقوق بشر این کشور اشاره نداشت و در عوض «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا در توییتر خود از عبدالله به عنوان «دوست نزدیک و ارزشمند آمریکا» یاد کرد.
برغم این موارد نقض حقوق بشر، عربستان سال گذشته به کرسی در شورای حقوق بشر سازمان ملل دست یافت.
این امر اتفاقی نیست که عربستان تنها چند روز پس از حملات پاریس که به کشته شدن 130 نفر منجر شد، اعدام دسته جمعی را اعلام کرد. حتی پیش از پاریس، آمریکا از شعار جنگ علیه تروریسم» خود برای حمله و اشغال افغانستان و عراق، شرکت در جاسوسی های گسترده و اجرای ترورهای مصون از پیگیری های قضایی بهره برداری می کرد. آیا تعجبی ندارد که عربستان هم به خود چنین جسارتی می دهد تا «جنگ علیه تروریسم» خود را به این شکل توجیه کند؟»
این همان گزارش ضد سعودی الجزیره بود که از خروجی های این شبکه به جز آمریکا حذف شد. این تنها یکی از تلاش ها برای سرپوش گذاشتن بر اتهامات حقوق بشری عربستان سعودی است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
‫دانلود رایگان مقاله تشخیص و حذف حمله Gray hole در شبکه MANET‬‎