‌افراد روشندل بی‌سواد، باسواد می‌شوند


‌معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: اداره آموزش و پرورش عشایری در راستای جذب عشایر به سوادآموزی در استان مستقر شده است.

علی‌اشرف حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، اظهار کرد: در راستای تعمیق سوادآموزی و جلوگیری از رجعت به بی‌سوادی حلقه‌های کتابخانه‌ای تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: به منظور اینکه افرادی را که قبلاً باسواد شدند و ادامه تحصیل ندادند، به سمت بی‌سوادی رجعت نکنند 5 هزار نفر در استان در قالب گروه‌های10 نفره شناسایی شدند و برای آنها سرگروه تعیین شده و از طریق اداره پست کتاب‌های موردنیاز برای آنان ارسال می‌کنیم.

حیدری گفت: برای عشایر کوچ‌رو نیز سوادآموزی راه‌اندازی شده که برای اولین بار در اداره آموزش و پرورش عشایری در راستای جذب عشایر مستقر شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: در یکی دو سال اخیر سعی شده افراد روشندلی که بی‌سواد هستند را آموزش دهیم و حتی برای آنان کتاب تألیف شده است.

این مسئول یادآور شد: در شهرستان‌های الیگودرز، خرم‌آباد و پلدختر این افراد از طریق بهزیستی به آموزش و پرورش استان معرفی شده تا باسواد شوند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فرق جغد باسواد با بی سواد (انیمیشن طنز)