ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بنی‌جمال: فعلا زود است درباره حضور سلیمی در المپیک صحبت کنیم


سیدمحمد بنی‌جمال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره معاینات ورزشکاران المپیکی گفت: از دو ماه پیش معاینات ما از ورزشکاران شروع شده و تاکنون فدراسیون‌های وزنه‌برداری، شمشیربازی و تکواندو ورزشکارانشان را برای معاینه به فدراسیون پزشکی ورزشی فرستاده‌اند. معاینات کامل انجام شده و براساس نتایج اگر ورزشکاری به بررسی بیشتری نیاز داشته باشد این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روزهای خاصی را برای معاینات ورزشکاران در نظر گرفته‌اید، اظهار داشت: در ابتدای شروع کار روز خاصی را در نظر گرفتیم، اما با توجه به درخواست فدراسیون و سرمربیان مبنی بر اینکه ممکن است در روزهای تعیین شده نتوانند به فدراسیون بیایند ما اعلام کردیم هر روزی که ورزشکاران بخواهند می‌توانند به فدراسیون بیایند. قرار است این هفته ورزشکاران کشتی آزاد، تیراندازی و قایقرانی به فدراسیون مراجعه کنند.

رئیس کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه این مصاحبه درباره شرایط درمانی بهداد سلیمی وزنه‌بردار قهرمان المپیک و جهان، تصریح کرد: برنامه تمرینی سلیمی مشخص است. او زیر نظر کمیته مشخصی قرار دارد و تمریناتش را هم شروع کرده است. با این شرایط باز هم زود است درباره حضور او در المپیک اظهار نظر کنیم. جراحی زانو بسیار سنگین است و معمولا ورزشکارانی که از این ناحیه جراحی می‌کنند معمولا 9 ماه از میادین دور هستند، اما سلیمی همکاری خوبی با فدراسیون پزشکی ورزشی داشته است.

بنی‌جمال در پاسخ به این سوال که در بین مراجعه‌کنندگان مصدومیت جدی هم داشتید یا خیر، عنوان کرد: در همه رشته‌ها آسیب‌دیدگی بود، اما نامی از ورزشکار نمی‌برم. ما فیزیوتراپ در اختیار آنها قرار داده‌ایم تا شرایط‌شان بهبود پیدا کند. برخی از مراجعه‌کنندگان هم درخواست روانشناس داشتند. به عنوان مثال وقتی نتایج آنالیز را به فدراسیون وزنه‌برداری دادیم آنها اعلام کردند از همین حالا نیاز به روانشناس دارند.

وی در ادامه این مصاحبه در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه درباره ویروس زیکا هم آموزش‌های لازم را به ورزشکاران المپیکی داده‌اید یا خیر، خاطرنشان کرد: ما چندین جلسه با مسئولان وزارت بهداشت داشته‌ایم و به فدراسیون‌ها هم گفته‌ایم اعزام‌های برون‌مرزی‌شان را با ما هماهنگ کنند، چرا که ویروس زیکا فقط در برزیل نیست و طبق گزارشاتی که داشته‌ایم این ویروس به اروپا و کشورهای شرق آسیا هم رسیده است. ما آمادگی داریم با پزشکان اعزامی به مسابقات برون‌مرزی جلسه گذاشته و اطلاعات لازم را درباره ویروس زیکا در اختیارشان قرار دهیم.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/UYWO71


ویدیو مرتبط :
بهداد سلیمی و کسب مدال طلای المپیک 2012 لندن