سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صباحی: سیاست‌های السیسی نسخه رژیم قدیم است


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های مصر، حمدین صباحی با اشاره به اینکه سیاست های السیسی همان سیاست های قدیمی است، این بخش از سخنان حسنین هیکل را یادآور شد که السیسی نیازمند انقلاب علیه نظام خود است.وی این سوال را مطرح کرد که چرا السیسی تعبیر «انقلاب 25 ژانویه» را در سخنان خود در پارلمان به کار نبرد.صباحی همچنین از تجاوزات نیروهای پلیس، تمدید بازداشت ها و حبس غیر قانونی انتقاد کرد.

بازداشت فرزند یکی از رهبران اخوان المسلمین

نیروهای امنیتی مصر مهندس «احمد وهدان» فرزند عضو دفتر ارشاد جماعت اخوان المسلمین را در شهر 6 اکتبر بازداشت کردند.

خانواده وهدان گفتند که نیروهای پلیس شب گذشته با یورش به شهر 6 اکتبر احمد را در مقابل یکی از رستوران های شهر بازداشت کرده و به مکان نامعلومی برده اند که هنوز مکان وی مشخص نیست.

موافقت 27 نماینده پارلمان با لغو عضویت توفیق عکاشه

پارلمان مصر در جلسه امروز خود به رأی گیری درباره سرنوشت «توفیق عکاشه» عضو پارلمان که اخیرا با سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره دیدار کرده است، پرداخت و در ابتدای رأی گیری 27 نماینده موافقت خود را با لغو عضویت عکاشه اعلام کردند.

پایگاه «رادیو اسرائیل» چند روز پیش گزارش داد که «حاییم کورن» سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره روز چهارشنبه گذشته با «توفیق عکاشه» عضو پارلمان مصر در منزل وی دیدار و درباره فرصت های همکاری دوجانبه در زمینه های اقتصادی، کشاورزی و آموزشی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، این دیدار در منزل عکاشه و بنا به دعوت وی در فضایی مثبت و صمیمی برگزار شد و طی آن دو طرف توافق کردند که این دیدارها و گفت وگوها درباره موضوعات فوق الذکر ادامه داشته باشد.

این اقدام عکاشه خشم مردم مصر و نمایندگان پارلمان را برانگیخت و در همین راستا «کمال احمد» نماینده پارلمان مصر دو روز پیش در صحن پارلمان با کفش به سمت عکاشه حمله کرده و حاضرین در جلسه را غافلگیر کرد و به دنبال آن دکتر «علی عبدالعال» رئیس پارلمان هر دو نماینده را از جلسه اخراج کرد.

بر اساس این گزارش، عکاشه به همراه تعدادی از کارکنان شبکه ماهواره ای خود به داخل پارلمان آمده بود و در حالیکه کارکنان وی را روی دوش خود گرفته و شعار «جانم فدایت عکاشه» را سر می دادند ناگهان با هجوم یکی از نمایندگان پارلمان به سمت عکاشه که وی را با کفش مورد کتک کاری قرار داد، غافلگیر شدند.

سفیر رژیم صهیونیستی: دیدارم با عکاشه موفقیت آمیز بود

حاییم کورن سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره دیدار خود با توفیق عکاشه نماینده پارلمان مصر را موفقیت آمیز خواند.وی با اشاره به دیدار خود با جمعی از خبرنگاران مصری، گفت که درک می کند نشست اخیرش با عکاشه جنجال زیادی در مصر به پا کرده است.

وی تاکید کرد که سفارت اسرائیل در قاهره از دیدار با هر شخصی در مصر استقبال می کند و سفیر این رژیم آماده شنیدن آراء و نظرات دیگران به منظور تحکیم روابط بین مصر و اسرائیل است.

این در حالی است که این روزها اخبار متعددی درباره تماس های مقامات مصری و صهیونیستی منتشر می شود و در همین رابطه دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصویری از  دیدار وی با حازم خیرت سفیر جدید مصر در تل آویو را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در دیدار با سفیر جدید مصر که در مقر کابینه رژیم صهیونیستی در قدس برگزار شد، پاره ای از مسائل از جمله روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و روند صلح خاورمیانه را بررسی کرد.

نتانیاهو در ابتدای جلسه به حازم خیرت به خاطر آغاز فعالیت خود به عنوان سفیر مصر در تل آویو تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت نمود.

«حازم خیرت» سفیر جدید مصر در تل آویو روز پنج شنبه گذشته در یک مراسم رسمی در مقر روسای رژیم صهیونیستی واقع در قدس اشغالی، با رئوین ریولین رئیس این رژیم دیدار و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

بر اساس این گزارش، سفیر جدید مصر پس از گذشت 3 سال از احضار سفیر قبلی این کشور از تل آویو که در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفت، از روز پنج شنبه رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

از سوی دیگر دو خبرنگار تلویزیون رژیم صهیونیستی به نام های «حازی سمنتوف» و «تسفی یحزکیل» شب گذشته پرده از گفت وگوهای تلفنی عبدالفتاح السیسی و بنیامین نتانیاهو برداشتند.بنابر این گزارش، السیسی هر دو هفته یکبار با نتانیاهو تلفنی گفت وگو و مسائل مربوط به جدول همکاری استراتژیک و هماهنگی امنیتی را بررسی می کند.

این دو گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند با وجود اینکه صلح بین مصر و اسرائیل سرد به نظر می رسد اما همکاری امنیتی بین دو طرف بیشتر شده است.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
سیاست ما ، سیاست ما عین دیانت ماست ، سیاست روز ، سیاست ما ، دنیای سیاست