سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتشار اخبار ضدونقیض از دستگیری سرکرده «جیش محمد» در پاکستان


انتشار اخبار ضدونقیض از دستگیری سرکرده «جیش محمد» در پاکستان تسنیم/ رسانه‌های پاکستانی در حالی از بازداشت شدن سرکرده گروه ممنوع الفعالیت «جیش محمد» خبر می‌دهند که مقامات پلیس و نیروی امنیتی پاکستان از چنین پیشرفتی در تحقیقات حمله به پایگاه نیروی هوایی هند هیچ اطلاعی ندارند.

رسانه‌های پاکستانی از بازداشت شد مولانا «مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی «جیش محمد» همراه با 13 حامی دیگر این گروه خبر داد.
بازداشت سرکرده گروه ممنوع‌الفعالیت جیش محمد همراه با 13 حامی وی توسط نیروهای امنیتی پاکستان نشان می‌دهد که تحقیقات حمله به پایگاه نیروی هوایی هند وارد نخستین مرحله خود شده است.
دولت هند مسعود اظهر را مغز متفکر حمله به پایگاه نیروی هوایی این کشور معرفی کرده بود.
این در حالی است که پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان اعلام کردند که در مورد بازداشت سرکرده جیش محمد هیچ اطلاعی ندارند.
مقامات پلیس و نیروهای امنیتی مناطق مختلف ایالت «پنجاب» از هرگونه پیشرفت در تحقیقات حمله به پایگاه نیروی هوایی هند آگاهی ندارند در حالی که گزارش‌های ابتدایی، از بازداشت حامیان جیش محمد در مناطق «بهاولپور»، «بهاول نگر»، رحیم یار خان» و «مولتان» خبر داده بود.

«نبیله غضنفر» سخنگوی پلیس ایالت پنجاب در این خصوص گفت: این مسأله مربوط به دولت فدرال پاکستان است و احتمال دارد که نهادهای فدرال سرکرده جیش محمد را بازداشت کرده باشند.
گفته می‌شود که دستگیری سرکرده و حامیان جیش محمد پس از ارائه اطلاعات موثق از سوی مشاور امنیت ملی هند به همتای پاکستانی وی صورت گرفته است.
سرکرده و بنیانگذار جیش محمد در سال 1994 میلادی در هند بازداشت شده بود اما دهلی‌نو وی را همراه با دو حامی دیگر «عمر شیخ» و «مشتاق زرگر» در بدل ربودن هواپیمای این کشور در سال 1999 میلادی در «کتمندو» آزاد کرد.
هواپیمای هندی در سال 1999 میلادی توسط گروه افراط‌گرای «حرکت المجاهدین» ربوده شده بود و در «قندهار» افغانستان به فرود آورده شده بود.
عمر شیخ به اتهام ربودن «دانیل پرل» خبرنگار «وال استریت ژورنال» در شهر کراچی پاکستان بازداشت شد و مشتاق زرگر نیز در منطقه «مظفر آباد» در این کشور بسر می‌برد.
«عبد الرئوف» برادر مسعود اظهر، مغز متفکر ربودن هواپیمای هندی در سال 1999 بوده است.
مسعود اظهر پس از آزادی در سال 2000 میلادی از گروه حرکت المجاهدین جدا شد و گروه جدیدی با نام جیش محمد را تأسیس کرد.
ژنرال «پرویز مشرف» رئیس‌جمهور و رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان به دلیل فشارهای خارجی، جیش محمد را در سال 2002 میلادی ممنوع‌الفعالیت قرار داد و مسعود نام این گروه را با «جماعت الفرقان» تغییر داد.
دولت پاکستان روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم تحقیقاتی را برای بررسی حمله به پایگاه نیروی هوایی هند در «پتهان کوت» منطقه مرزی این کشور با پاکستان اعزام خواهد کرد.
مقامات دولتی و نظامی پاکستان در نشستی بازداشت تعدادی از حامیان جیش محمد گروه پاکستان را تأیید کرده‌اند.
گفتنی است که رئیس ستاد ارتش، مدیر کل سازمان اطلاعات ارتش (آی اس آی)، وزیر کشور، وزیر خزانه‌داری، مشاور نخست‌وزیر در امور بین‌الملل، دستیار ویژه نخست‌وزیر در امور خارجی و سروزیر ایالت «پنجاب» پاکستان در این نشست حضور داشتند.
بر اثر حمله افراد ناشناس به پایگاه نیروی هوایی هند در «پتهان کوت» منطقه مرزی این کشور با پاکستان در روزهای گذشته 7 نظامی هندی و 6 تروریست کشته شدند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
فیلم سرکرده "جیش الامه" هنگام نواختن موسیقی