روش برخورد مناسب با همسایه مزاحم


همسایه مزاحم از جمله مشکلاتی است که اگر با آن رو به رو باشید ، کنار آمدن با آن بسیار مشکل است چون وقتی از سر کار به خانه برمی گردید و می خواهید استراحت کنید و آرامش داشته باشید باید سر و صدا و آزار و اذیت همسایه را تحمل کنید.

چگونه با همسایه مزاحم برخورد کنیم ، روش برخورد با همسایه مزاحم ، با همسایه مزاحم برخورد کنیم

مهربان و فهمیده برخورد کنید. عصبانیت و پرخاش، احساس بدی به همسایه ها منتقل می کند. با دلیل و منطق و البته خوشرویی، با آنها صحبت کنید.

دلیل اذیت شدن خود را به آنها بفهمانید. نمی توانید به آنها بی دلیل بگویید که از رفتارشان ناراحت هستید. اگر سگ آنها، صدای بلند موزیک و یا کودکانشان باعث این موضوع است، به آنها اعلام کنید. به اصطلاح، صاف و پوست کنده، مشکل را با آنها در میان بگذارید.

 راه حل پیشنهاد دهید. با کمی فکر می توانید به آنها، بدون اینکه ناراحت شوند، راه حلی برای مشکل پیش آمده پیشنهاد کنید. در زمان پیشنهاد دادن، دو مرحله قبل را هم در نظر داشته باشید.

رفتار صحیح با همسایه مزاحم  ، با همسایه مزاحم برخورد کنیم ، همسایه ها

میزان دردسر ساز بودن همسایه تان را مشخص کنید. اگر آزار و اذیت ی که ایجاد می کنند، چندان زیاد نیست، بهتر است که آن را تحمل کنید. در صورتی که اوضاع غیرقابل تحمل باشد، آنگاه وارد عمل شوید.

به مراجع ذی صلاح مراجعه کنید. پلیس پاسخگوی شکایاتی چون سر و صدا و مزاحمت های محله ای است. با تدبیر و تامل، در صورت غیرقابل اغماض بودن مشکل، آن را با پلیس در میان بگذارید.

همسایه های دیگر که مثل شما از دست آن خانواده شاکی هستند را در جایی بخواهید و از آنها برای رفع مشکل، مشورت بگیرید.

نکات و هشدارها

همیشه مهربان برخورد کنید، البته قاطع بودن اغلب لازم است.

 بعضی افراد، این برخورد را غیرمحترمانه و توهین می دانند. بدانید و آگاه باشید که این حق شماست که در محله ای آرام زندگی کنید. 


ویدیو مرتبط :
با افکار مزاحم چگونه برخورد کنیم؟