سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرآیند اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان به دستگاه ها ابلاغ شود


به گزارش ایرنا، مجید محنایی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه وبویراحمد درصد بالای نرخ بیکاری در استان را یادآور شد و گفت: اجرای این طرح گزینه مناسبی برای کاهش نرخ بیکاری و اشغالزایی دانش آموختگان خواهد بود.
وی با اشاره به برخی شرایط و جزئیات اجرای این طرح گفت: هر یک از دانش آموختگان باید بین 6 تا دو سال از آخرین مدرک دانشگاهی اش طی شده باشد.
محنایی تصریح کرد: این طرح فرصتی است که دانش آموختگان دانشگاهی در مقاطع مختلف، بتوانند در واحدها و بنگاه های اقتصادی که متقاضی پذیرش کارورز باشند، به مدت یک سال جذب شوند.
وی بیان کرد: اجرای این طرح علاوه بر اشتغالزایی افراد مهارت و تجربه لازم در محیط کار را نیز برای فرد متقاضی فراهم می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست نیز خواستار همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی ، متولیان امور اقتصادی و بنگاه های تولیدی برای اجرای منظم این طرح و کمک به کاهش معضل بیکاری در استان شد.
صابر مظاهری افزود: بر اساس این طرح افراد شرکت کننده مشمول قانون کار نیستند اما کمک هزینه ماهانه به مبلغ چهار میلیون ریال دریافت خواهند کرد.
وی ابراز داشت: 50درصد این مبلغ نیزتوسط دولت و 50 درصد دیگر از سوی واحد و یا بنگاه اقتصادی پذیرنده فرد پرداخت می شود.
مظاهری با اشاره به محدودیت سنی افراد و دانش آموختگان دانشگاهی در مقاطع مختلف نیز گفت: حداکثر سن برای مقطع کاردانی 27 سال ،کارشناسی 30 ، کارشناسی ارشد 33 و دکتری نیز 37 سال است.
وی ابراز داشت: این الگو مجموعه ای از اقدام های منسجم و نظام مند است که به آشنایی گسترده و علمی دانشجویان با بازار و ایجاد تعامل سازنده بین دانشگاه و بازار کار منجر خواهد شد.
مظاهری میزان نرخ بیکاری بر اساس سرشماری سال 93 در استان برای دانش آموختگان دانشگاهی این استان را 28 درصد اعلام کرد و افزود: میزان کل نرخ بیکاری در استان نیز در سال گذشته 14.8 درصد بود.
مظاهری اظهار کرد: تعداد دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 درموسسه های آموزش عالی 48هزارو 207 نفر بود که از این تعداد 27 هزار و 446 نفر مرد و مابقی زن بودند.
وی تصریح کرد: از این تعداد 13 هزار و 673 نفر در مقطع کاردانی، 31 هزار و 180 نفر در کارشناسی، دو هزار و 738 نفر در کارشناسی ارشد و 616 نفر نیز مقطع دکترا تحصیل می کردند.
وی یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد را ناشی از تغییر ساختار جویندگان کار و جابه جایی این ساختار از افراد دیپلم و زیر دیپلم به دانش آموختگان دانشگاهی با انتظاراتی به مراتب بیشتر و همچنین نبود تناسب بین رشته های دانشگاهی و نیازهای بازار کار استان ذکر کرد.
مظاهری تاکید کرد: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی راهکاری مناسب برای توانمندسازی، اشتغال پذیری و کارآفرینی دانشجویان و نیز دانش اموختگان دانشگاهی است.
وی میزان نرخ مشارکت و بیکاری نیروی کار در تابستان امسال را نیز به ترتیب 33.5 و 13.9 درصد اعلام کرد.
3016/6162

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
واکنش کارگران و فعالان دانشگاهی نسبت به اجرای طرح کارورزی و تضییع حقوق کارگران