ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



تیم ملی تکواندو به جام‌ جهانی 2015 دعوت شد


به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، مسابقات جام جهانی تکواندو که به صورت تیمی برگزار می شود، در سال 2015، به میزبانی «مکزیکوسیتی» و در تاریخ 17 و 18 آذر ماه پیگیری خواهد شد و فدراسیون جهانی تکواندو از 8 تیم در گروه مردان و 8 تیم در گروه زنان برای شرکت در این رقابت‌ها دعوت کرده است.

این دعوت که بر اساس نتایج مسابقات جهانی 2015 روسیه صورت گرفته است در گروه مردان، به ترتیب تیم‌های ایران (قهرمان جهان 2015)، روسیه، ازبکستان، کره جنوبی، اسپانیا، بلژیک، ترکیه و مکزیک (میزبان) جواز حضور در این رقابت‌ها را دارند که البته تیم‌های اسپانیا و ترکیه از حضور در این مسابقات انصراف دادند و فدراسیون جهانی تکواندو به جای این دو کشور از آذربایجان و آمریکا دعوت کردند تا تعداد تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به عدد 8 برسد.

در گروه زنان، به ترتیب تیم‌های کره جنوبی، چین تایپه، ترکیه، چین، انگلیس، روسیه، اسپانیا و مکزیک (میزبان) دعوت شده بودند که تیم‌های ترکیه، انگلیس و اسپانیا انصراف خود را اعلام کردند و به جای این 3 تیم کشورهای آمریکا، کرواسی و تایلند مجوز حضور در این دوره از رقابت‌ها را پیدا کردند.

رقابت‌های جام جهانی به صورت تیمی برگزار می‌شود و هر تیم می‌بایست حداقل 5 تکواندوکار داشته باشد و یا 6 تکواندوکار که یک هوگوپوش به عنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود.

با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، در گروه مردان کشورها می‌بایست ترکیب تیم خود را طوری انتخاب کنند که مجموع وزن 6 ورزشکار 442 کیلوگرم یا کمتر و مجموع وزن 5 ورزشکار 368 کیلوگرم با کمتر باشد. در گروه زنان نیز، مجموع وزن 6 تکواندوکار باید 367 کیلوگرم یا کمتر و مجموع وزن 5 تکواندوکار باید 313 کیلوگرم یا کمتر باشد.

همچنین فدراسیون جهانی به کشور‌ها این مجوز را داده است که از 2 ورزشکار با ملیت متفاوت در ترکیب تیم خود بهره ببرند البته مشروط بر آنکه این تکواندوکاران از تیم‌های مدعو به جام جهانی باشند.

در جدول قرعه کشی این رقابت‌ها 8 تیم به دو گروه 4 تیمی تقسیم می‌شوند که کشور قهرمان جهان در سال 2015، رنکینگ یک گروه اول است و کشور میزبان، رنکینگ یک گروه دوم خواهد بود.

تیم ملی تکواندوی کشورمان در مسابقات جام جهانی 2015 که در مکزیک برگزار شد، عنوان سوم را به دست آورد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بازگشت تیم ملی تکواندو از مسابقات جام جهانی