گزارش وزیر دفاع روسیه از عملیات سوریه


وزیر دفاع روسیه از شلیک 18 موشک کروز به اهداف تروریست‌ها در سوریه از ناوگان کاسپین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در گزارشی برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور گفت: از 20 نوامبر کشتی‌های جنگی ناوگان کاسپین 18 موشک کروز به هفت هدف تروریست‌ها در استان‌های رقه، ادلب و حلب شلیک کردند تمامی این اهداف نابود شدند.

وی افزود: در کل عملیات شلیک موشک‌های کروز از دریای مدیترانه و دریای خزر و از فاصله 1500 کیلومتری انجام شد و جنگنده‌های ما نیز از فرودگاه‌های روسیه و سوریه به پرواز درآمدند. از دریای خزر 29 هواپیما و بمب‌افکن در عملیات هوایی شرکت داشتند.

به گفته شویگو 10 کشتی جنگی نیز در عملیات نظامی روسیه در سوریه مشارکت دارند که 6 تای آنها در دریای مدیترانه مستقر هستند.

وی گفت: طی 4 روز گذشته حملات هوایی روسیه در کل شامل 522 سورتی پرواز بوده و 102 موشک کروز از زمین و دریا و 1400 تن بمب مختلف شلیک شده است. در این عملیات جنگنده‌های Tu-160 از دریای مدیترانه مشارکت داشتند. 826 هدف دشمن نابود شده و هر روز 143 سورتی پرواز انجام شده است. نیروهای مسلح روسیه عملیات انتقام‌جویانه برای تخریب مقرهای رهبران سازمان‌های تروریستی و حامیانشان انجام داده و کنترل آنها بر سیستم‌های لجستیکی

از بین رفته و زیرساخت‌های نفت و گاز داعش نابود شده است.

شویگو تصریح کرد: عملیات نظامی روسیه در سوریه داعش را از نقل و انتقال 60 هزار تن نفت در روز بازداشته است و آنها در حال حاضر روزانه 1/5 میلیون دلار از دست می‌دهند. نیروی هوایی روسیه بر پایگاه‌های مالی و اقتصادی داعش تمرکز کرده است. در کل 525 تانکر، 15 انبار و تاسیسات استخراج نفت در این عملیات نابود شده است.

در عملیات موشک‌های کروز در تنها به یک هدف شبه‌نظامیان 600 داعشی در دیرالزور نابود شدند. 23 پایگاه آموزشی 19 مرکز تولید سلاح و مواد منفجره 47 انبار سلاح تخریب شده است. این عملیات‌ها به ارتش سوریه امکان داد تا اقدامات موفقی در استان حلب لاذقیه و پالمیرا داشته باشند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تحسین وزیر خارجه سوریه از حمله روسیه به سوریه