سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش 15 درصدی غرق‌شدگی در سواحل شمالی کشور


ایسنا/ فعالیت‌ها و کارکرد کمیته‌های 9گانه ستاد ساماندهی سواحل گیلان با حضور کارشناسان و بازرسان وزارت کشور مورد ارزیابی قرار گرفت. در این جلسه مطرح شد که در کل استان‌های شمال کشور امسال با بیش از 15 درصد کاهش مقدار غریق روبرو بوده‌ایم.

جلسه ارزیابی عملکرد کمیته‌های ستاد ساماندهی سواحل دریایی استان گیلان با حضور جانشین قائم‌مقام وزیر در ستاد بازرسی سواحل وزارت کشور و کارشناسان و مسئولان مربوطه در استانداری گیلان برگزار شد.

یونس رنجکش، دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های ساحلی استان گیلان در این زمینه، گفت: این جلسات با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف کمیته‌های ستاد ساماندهی سواحل استان در سال 94 برگزار شد.

وی توسعه طرح‌های سالم‌سازی، کاهش تعداد غریق، ساماندهی ناجیان و افزایش رضایتمندی را از نقاط مثبت و فعالیت‌های شاخص استان گیلان برشمرد و یادآور شد: در مدت دو روز از برگزاری جلسات ارزیابی عملکرد کمیته‌های 9گانه ستاد ساماندهی سواحل استان، کارشناسان هر کمیته دیدگاه و برنامه‌ریزی خود را در حوزه ساماندهی سواحل مطرح کردند و به دفاع از عملکرد خود در تابستان امسال پرداختند.

علی ملازاده، جانشین قائم‌مقام وزیر در هیئت بازرسی از سواحل وزارت کشور در این جلسه به تشریح اقدامات و اهداف وزارت کشور در حوزه سواحل و استفاده از ظرفیت‌های ساحلی برای افزایش رضایتمندی اجتماعی پرداخت.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات استان گیلان، تصریح کرد: در این استان فعالیت‌های خوبی انجام شده است که جا دارد از استاندار گیلان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مدیرکل امور اجتماعی و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تقدیر کرد.

ملازاده خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات ارزیابی عملکرد کمیته‌های 9گانه ستاد ساماندهی استان با هدف ارتقای سطح فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی برای بهبود و فعالیت در سال آینده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کمیته‌ها در این مدت توانسته‌اند اقدامات خوبی در کاهش مقدار غریق و افزایش مقدار طرح‌ها در ساماندهی مناسب نیروهای امداد و نجات داشته باشد، اضافه کرد: در کل استان‌های شمال کشور امسال با بیش از 15 درصد کاهش مقدار غریق روبرو بوده‌ایم که این رقم در استان گیلان حدود 40 درصد نسبت به سال 93 بوده است.

استان گیلان دارای بیش از 270 کیلومتر نوار ساحلی در 9 شهرستان است.


ویدیو مرتبط :
آمار بالای غرق شدگی مسافران در سواحل مازندران در سال جاری