سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها باید ارزش‌های جامعه را ترویج و موجب رشد دانشجویان شود


سعید سمیعی عضو هیات امنای دانشگاه عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با مشکلات فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: آنچه در خصوص مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود می‌بایست منجر به تعالی دانشجویان و به دنبال آن جامعه شود.
وی افزود: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها باید ارزش‌های جامعه را ترویج و به رشد و بالندگی دانشجویان که همانا از مهم‌ترین گروه‌های مرجع و مورد اقبال افراد جامعه هستند، منجر شود که اگر چنین شد حتما در جامعه بازخورد و تاثیر ماندگاری هم خواهد داشت.

سمیعی ادامه داد: اگر از ارزش‌های مورد قبول جامعه عدول کنیم نه تنها نتیجه مطلوب نخواهیم گرفت بلکه شاهد نتایج نگران کننده و در بسیاری موارد بی‌هویتی فرهنگی خواهیم بود.
معاون برنامه‌ریزی، پشتیبانی و توسعه منابع انسانی دانشگاه عدالت در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص کارهای فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری رسالت عظیمی را بر دوش دانشگاه گذاشت. فرمایشات معظم‌له اشاره صریحی به عملکرد حوزه‌های متعدد فرهنگی در دانشگاه‌ها است.
وی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی باید همه جوانب فرهنگ را شامل و با بررسی موضوعات متنوع و متفاوت با حضور صاحب نظران عرصه فرهنگ در دانشگاه‌ها نهادینه شود. اگر همه جوانب و سلیقه‌ها را در نظر گرفته و متناسب با آن به طراحی برنامه، تدوین، اجرا بپردازیم، می‌توانیم به موفقیت برسیم.

سمیعی اضافه کرد: باید به هر مبحث فرهنگی متناسب و به اندازه پرداخته شود و فرصت برای ارائه و نقد و بررسی منصفانه داده شود. در موضوعات فرهنگی نباید انتظار داشته باشیم ره صد ساله‌ای که جوامع پیشرفته طی کرده‌اند را یک شبه برویم.

وی گفت: برنامه‌ریزی صحیح و پشتیبانی مستمر لازمه نهادینه شدن امور فرهنگی صحیح است. دانشگاه یکی از بهترین فرصت‌ها برای متولیان امور فرهنگی است که برای رفع ناهنجاری‌ها و به تدریج رشد و بالندگی جامعه اقدام کنند.
این استاد دانشگاه گفت: معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها باید با تغییرات زمان، خود را هماهنگ کرده و با کار و تلاش مستمر برنامه‌های فرهنگی را متناسب با نیاز روز و جامعه تنظیم کنند.

سمیعی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که برنامه‌های فرهنگی تاثیر ماندگار و پایدار داشته باشند و در تربیت نسل آینده‌ساز مملکت موفق باشیم باید در خصوص این کلام حضرت علی (ع) که فرمودند فرزندانتان را برای زمان خود تربیت کنید دقت و تامل بیشتری داشته باشیم.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: کشور ما سابقه تاریخی درخشانی در آموزه‌های ارزشمند مذهبی و ملی دارد، انعکاس دقیق و بدون غرض آن می‌تواند ما را در پیشبرد بهتر اهداف فرهنگی یاری کند. ایران بزرگان دینی و صاحبان اندیشه و دانش فراوانی در همه ادوار تاریخ تربیت کرده و در همه عرصه‌ها در جهان موثر بوده است. امروزه برای رسیدن به افتخار در رابطه با سرمایه‌های عظیم معنوی و مادی چیزی کم نخواهیم داشت.
وی در پایان گفت: باید به باورها و ارزش‌های پذیرفته شده ایران اسلامی که در حقیقت شاکله اصلی رفتار مردمان جامعه است واقف بود و براساس این شناخت برنامه‌ریزی کرد.
انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ترویج فرهنگ ابتذال در دانشگاه ها " دانشجویان ببینند"