سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کمک‌های ایران پیروزی آفریقای جنوبی در برابر آپارتاید را تسریع کرد


به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم،‌ وزیر امور خارجه کشورمان از سفر رامافوزا به تهران ابراز خوشحالی نمود و گفت: "ما منتظر سفر آقای زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی به تهران هستیم. ملت ایران به مرحوم نلسون ماندلا احترام زیادی قائل هستند و سفر مقامات بلند پایه آفریقای جنوبی به جمهوری اسلامی ایران یاد آورد خاطرات گذشته است."

وی افزود: "جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی از روابط بسیار خوبی در زمینه سیاسی برخوردار می باشند و امیدواریم روابط دو کشور در زمینه های اقتصادی و تجاری نیز بیش از پیش توسعه یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: "ما برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با آفریقای جنوبی هیچ محدودیتی قائل نیستیم."

ظریف در ادامه گفت: "دو کشور علاوه بر روابط دوجانبه در سطح بین المللی نیز دارای مواضع مشابهی هستند و ما می توانیم همکاریهای فیمابین را در همه زمینه ها گسترش دهیم."

رامافوزا ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از کمک به مبارزات مردم آفریقای جنوبی علیه آپارتاید گفت: "این کمک ها باعث شد ما سریعتر به پیروزی برسیم. وی افزود آقای ماندلا پس از رهایی از زندان در سال 1992 به تهران سفر کرد و بعد از اینکه به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد تلاش کرد روابط با تهران گسترش یابد."

معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی افزود: "ما در زمینه هسته ای از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران حمایت کردیم. ما خوشحالیم که توانستید مذاکره با قدرتهای بزرگ را بخوبی جلو ببرید. شما بر روی اصول خود ایستادگی کردید و پیروز شدید. من این پیروزی را به شما تبریک می‌گویم."

رامافوزا گفت: "پس از توافق بعمل آمده چشم انداز جدیدی ازمناسبات با ایران گشوده شده است و ما امیدواریم بتوانیم در شرایط جدید همکاریهای جدیدی با ایران داشته باشیم. هیات بزرگ تجاری بخش خصوصی همراه من برای آغاز دوره جدید همکاریها به اینجا آمده است."

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
توسعه همکاری های ایران و آفریقای جنوبی