پخش مستند «پسماندهای جاهلیت» از شبکه مستند سیما


  X  

پخش مستند «پسماندهای جاهلیت» از شبکه مستند سیما

ایسنا/ مستند «پسماندهای جاهلیت» با موضوع جنایات گروه‌های افراطی، از حملات تروریستی و کشتن مسیحیان گرفته تا ربایش علمای دین از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
«پسماندهای جاهلیت» این هفته روزهای فرد از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود. «علامه بوطی» عنوان قسمتی نام دارد که یکشنبه - هشتم آذر ماه - درباره ترور علامه بوطی معروف به شیخ دمشق در سال 2013 است. علامه شیخ محمد سعید رمضان بوطی که ریاست اتحادیه علمای بلاد شام را برعهده داشت، در یک حمله تروریستی از سوی جبهه النصره به همراه 49 تن از نمازگزاران در مسجد الایمان دمشق به شهادت رسید؛ در این حمله تروریستی حدود صد تن دیگر زخمی شدند.
«معلولا» سه شنبه، دهم آذر روی آنتن می‌رود. معلولا، شهری کوچک و تاریخی واقع در 56 کیلومتری شمال شرق شهر دمشق است. این شهر، یکی از مهم‌ترین شهرهای مسیحی‌نشین در سوریه محسوب می‌شود که دارای کلیساها و صومعه‌های تاریخی است و از زیارتگاه‌های مهم مسیحیان به شمار می‌رود. برای سالیان دراز، این شهر نماد وحدت بین ادیان مختلف بوده است. با بروز جنگ در سوریه و ظهور گروه‌های افراطی نظیر داعش و النصره، بسیاری از مسیحیان در این شهر کشته شده اند.
«ربایش علما» نیز پنجشنبه، دوازدهم آذر در جدول پخش قرار گرفته است. در این فیلم، شیخ مامون رحمه، خطیب مسجد اموی دمشق، از یکی دیگر از جنایات گروه های افراطی با عنوان ربایش علمای دین سخن می گوید.در این فیلم به بررسی دو مورد از این ربایش ها که در آن گروه تروریستی داعش یک عالم دینی اهل تشییع و یک عالم دینی اهل سنت را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، می پردازد. هدف از ربایش یکی اخذ پول و دیگری ترساندن و خفه کردن صدای مخالفان است.
«پسماندهای جاهلیت» روزهای فرد ساعت 19:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.


ویدیو مرتبط :
مستند KDT - پخش شده از شبکه 1 سیما