پرونده خودرو/ همکاری هیبریدی «چانگان» با «جیلی»


پرونده خودرو/ همکاری هیبریدی «چانگان» با «جیلی»پرشین خودرو/ گروه خودروسازی چانگان موتورز چین و کنسرسیومی که توسط شرکت خودروسازی جیلی شکل گرفته است، روی طراحی و توسعه پیشرانه‌های هیبریدی به صورت مشترک سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
در همین رابطه گروه خودروسازی چانگان موتورز اعلام کرد که قصد دارد با شرکت «China Hybrid Systems» که توسط شرکت‌های «Geely» و « Hunan Corun New Energy» در سال 2014 میلادی پایه‌گذاری شده است به صورت مشترک و برای تولید و توسعه پیشرانه‌های هیبریدی سرمایه‌گذاری کند.
اگرچه اخبار منتشر شده تنها به مشارکت گروه خودروسازی چانگان موتورز و شرکت خودروسازی جیلی اشاره می‌کند، اما شرکت دولتی « Yunnei Power » که بزرگ‌ترین تولید‌کننده پیشرانه‌های دیزلی در چین محسوب می‌شود نیز بخشی از این پروسه سرمایه‌گذاری مشترک به شمار می‌آید.

در راستای تلاش‌های شرکت‌های چینی برای توسعه پیشرانه‌های هیبریدی، شرکت «China Hybrid Systems» تاکنون یک میلیارد یوآن (معادل 150 میلیون دلار) را به توسعه موتورهای هیبریدی معمولی و هیبریدی – برقی اختصاص داده است. براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های چین، خودروی«Geely Emgrand EC7» نخستین خودرویی خواهد بود که در سال 2016 میلادی با پیشرانه هیبریدی – برقی به بازار عرضه خواهد شد. گروه خودروسازی چانگان نیز مدل هیبریدی – برقی« Eado » خود را در همین راستا روانه بازار خواهد کرد.
گفتنی است خودروهای هیبریدی – برقی مذکور نتیجه سرمایه‌گذاری مشترک دو شرکت خواهد بود. سرمایه‌گذاری مشترک جیلی و چانگان برای توسعه پیشرانه‌های هیبریدی–برقی در شرایطی صورت می‌پذیرد که با توجه به رشد 340 درصدی بازار خودروهای برقی و هیبریدی – برقی، این دو خودروساز چینی به دنبال پاسخگویی به نیازهای رو به گسترش بازار خودروی چین برای خودروهای هیبریدی و هیبریدی – برقی محسوب می‌شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: پرشین خودرو


ویدیو مرتبط :
RAV4 خودرو هیبریدی 2016 تویوتا