اعتراض دوومیدانی‌کاران کنیایی به مسئولان ورزش این کشور


تعدادی از دوومیدانی‌کاران کنیایی به دلیل اتهامات اخیر مربوط به دوپینگ به مسئولان دوومیدانی این کشور اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از inside the games، ورزشکاران ناراضی در نایروبی تجمع کردند و خواستار برکناری ایسایا کیپلاگات، رییس فدراسیون دوومیدانی این کشور شدند. کیپلاگات متهم شده است که موارد دوپینگ در این کشور را پنهان کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری محلی، ورزشکاران کنیایی با تجمع در نایروبی خواستار برکناری کیپلاگات شدند. نیکولاس بت قهرمان دوی ٤٠٠ متر با مانع و مدال آور برنز بازی های قهرمانی آفریقا در این‌باره گفت: ایسایا کیپلاگات باید برود. از ریاست او خسته شده ایم. نیاز به تغییر داریم.

معترضان خواستار به ریاست رسیدن ورزشکاران باسابقه در دوومیدانی کنیا شدند. یکی از اعضای انجمن دوومیدانی کاران کنیا می‌گوید: می‌خواهیم دوومیدانی از سوی ورزشکاران رهبری شود. کسانی که درد دوندگان را بفهمند.

کیپلاگات که در انتخابات نایب رییسی فدراسیون جهانی دو و میدانی ( IAAF) نتوانست رای بیاورد. در مصاحبه خود با BBC گفته بود: ورزشکارانی که کار جدی انجام می‌دهند، در حال تمرین هستند و وقت ندارند تجمع و اعتراض کنند.

فدراسیون جهانی هفته‌ گذشته اعلام کرده بود که از ماه مارس در حال بررسی مساله دوپینگ در کنیا است. رییس کمیسیون مستقل ضد دوپینگ نیز اعلام کرده بود که مشخص است در کنیا از مواد نیروزا استفاده می‌شود.

نایب رییس فدراسیون دوومیدانی کنیا نیز متهم به فساد مالی شده این و در حال حاضر پلیس کنیا در حال بررسی پرونده اوست.

١٥ ورزشکار کنیایی از سوی IAAF محروم هستند. رییس کمیته المپیک کنیا تایید کرده است که وادا قصد دارد به صورت کلی کنیا را برای چهار سال از شرکت در مسابقات دوومیدانی محروم کند.

کنیا در مسابقات قهرمانی جهان پکن در صدر جدول مدال آوران قرار داشت. این کشور در این مسابقات هفت مدال طلا ، 6 نقره و سه برنز دریافت کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اعتراض مسئولین و پیشکسوتان کونگ فو به مسئولین ورزش کشور