سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بهره برداری از بزرگترین بیمارستان سوانح سوختگی کشور در شیراز با حضور وزیر بهداشت


بهره برداری از بزرگترین بیمارستان سوانح سوختگی کشور در شیراز با حضور وزیر بهداشتایرنا/ بزرگترین بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی کشور به نام حضرت امیرالمومنین (ع) در شیراز روز سه شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین بهره برداری از این بیمارستان، ابتدا بر مزار بانوی نیک اندیش 'نزاکت امتیاز'، در جوار بیمارستان حضور یافت و با قرائت فاتحه، یاد این بانوی نیکوکار را گرامی داشت.
سید حسن قاضی زاده هاشمی در آیین گشایش این بیمارستان، بانو 'امتیاز' را یک قهرمان خطاب کرد و گفت: چراغی که آن مرحومه روشن کرد در تاریخ شیراز روشن و ماندگار است.
وی سخت ترین فرآیند درمان را درمان بیماران سوختگی برشمرد و افزود: سخت ترین کاری که پزشک و پرستار انجام می دهد، برای بیماران مبتلا به سوختگی است.
هاشمی با تقدیر از خدمات و تلاش های محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همکاران دانشگاه بیان کرد: اگر جایی در حوزه سلامت طرحی به بار می نشیند نتیجه زحمات این عزیزان است.

افتتاح 189 پروژه بهداشتی و درمانی استان فارس با بیش از 2 هزار میلیارد ریال
رونمایی از تولید محصول لامپ اشعه ایکس برای نخستین بار در کشور و بهره برداری از 189 پروژه بهداشتی و درمانی در استان فارس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه همزمان با دومین روز سفر سید حسن قاضی زاده هاشمی به این استان آغاز شد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز در مجتمع فرهنگی، آموزشی و ورزشی ولایت شیراز، حضور یافت و 189 پروژه بهداشتی درمانی استان فارس که به مرحله بهره برداری رسیده بود را به شیوه ویدئوکنفرانس، افتتاح کرد.
در این آیین، هشت بیمارستان جدید به چرخه خدمت رسانی به مردم فارس پیوست، این بیمارستان ها، شامل بیمارستان آباده، فاز توسعه بیمارستان داراب، بیمارستان حضرت قمر بنی هاشم(ع) بیضاء، بیمارستان بوانات، بیمارستان استهبان و بیمارستان های قادرآباد و داریون است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه افتتاح طرح های سلامت با بیان اینکه این پروژه ها بیش از 2 هزار میلیارد ریال ارزش دارد به خبرنگار ایرنا گفت: مرکز جامع سلامت قیر و کارزین نیز به صورت نمادین از دیگر پروژه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
محمد هادی ایمانیه اظهار کرد: مر کز جامع سلامت قیروکارزین در زمینی به مساحت 380 متر مربع بنا شده است و تمامی خدمات بهداشتی مراقبت ماداران و کودکان، تنظیم خانواده، مراقبت دوران بارداری، سالمندان و میانسالان، جوانان و نوجوانان را به مراجعه کنندگان ارایه می دهد.
همچنین در این مرکز مراقبت از بیماران دیالیزی دیابت، اندازه گیری فشار خون، بهداشت روان و مراقبت های تغذیه نیز ارائه می شود.
عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت قیروکارزین در سال 93 انجام شده و بیش از 300 میلیون تومان اعتبار صرف ساخت آن شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: علاوه بر هشت بیمارستان در سراسر استان فارس، بیش از 60 مرکز بهداشتی درمانی جامع سلامت، خانه پزشک و خانه سرایداری، بیش از 40 خانه بهداشت، 80 تخت ویژه، 12 بلوک زایمانی، 24 بخش بستری و 10 پایگاه اورژانس امروز به بهره برداری رسید.
***رونمایی از لامپ اشعه ایکس ، برای نخستین بار در کشور
رونمایی از لامپ اشعه ایکس که توسط متخصصان استان فارس به مرحله تولید رسیده است نیز امروز با حضور وزیر بهداشت در شیراز انجام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه گفت: با تاکید مقام معظم رهبری بر تولیدات داخل و حمایت از کالاهای ایرانی، اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری شرکت صنایع الکترونیک شیراز، وابسته به وزارت دفاع، همکاری هایی داشته که از جمله آن ایجاد خط تولید این نوع لامپ است.
ایمانیه خاطرنشان کرد: نشست های مشترکی با همکاری مسئولان دانشگاه با صنایع الکترونیک در خصوص کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی برگزار شد که توانمندی تولید این لامپ به تایید رسید.
لامپ اشعه ایکس یکی از اجزای مهم دستگاه های تصویربرداری است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین بار در کشور و حتی در خاورمیانه به عنوان فناوری هفتم یا هشتم دنیا به تولید فناوری اشعه ایکس دسترسی پیدا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در یک سال گذشته، موضوع استانداردها با مدیریت اداره کل تجهیزات پزشکی و شرکت های صنایع، مطرح و تست های استاندارد و بین المللی این لامپ انجام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در این آیین از همکاری تمامی دستگاه های ذیربط که حوزه سلامت فارس را در تحقق هدف خدمت رسانی به مردم در نقاط مختلف استان یاری داده اند، تشکر و قدردانی کرد.
ایمانیه افزود: به واسطه این همکاری و همدلی، خدمات در استان گسترش یافت و مردم می توانند از خدمات سلامت بیشتری بهره مند شوند.
وی از لامپ اشعه ایکس به عنوان یک تکنولوژی جدید در کشور یاد کرد که استان فارس توانست برای نخستین بار در کشور به آن دست یابد.

***اهدای لوح مدیر جهادی به وزیر بهداشت
همچنین در این آیین، مسئولان ارشد استان فارس، لوحی با عنوان 'مدیر جهادی' به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا کردند.
محمدعلی افشانی استاندار فارس، آیت الله اسد الله ایمانی امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس و محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این لوح را به وزیر بهداشت اهدا کردند.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در این مراسم با تاکید بر لزوم ارایه خدمات بهداشتی درمانی مناسب در کشور گفت: با وجود اینکه همواره تلاش ما برای برقراری عدالت در سلامت بوده ولی همچنان نیاز استان فارس بیش از این است و به نظر می رسد می توانیم و جا دارد در شیراز یکی دو بیمارستان بلند مرتبه دیگر احداث کنیم.
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم در بلند مدت بحث توریسم سلامت را نیز مد نظر داشته باشیم، بدون شک شیراز از مناطقی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی گرگان