فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تقدير از خدمات هلال احمر در حج 94 و سيل و آبگرفتگي اخير


ايسنا/ معاون مجلس و امور حقوقي جمعيت هلال‌احمر با اشاره به تقدير نمايندگان فراکسيون هلال‌احمر مجلس شوراي اسلامي از اقدامات و تلاش‌هاي هلال‌احمر در حج 94، از اعلام آمادگي نمايندگان به منظور حمايت از جمعيت هلال‌احمر در لوايح در دست بررسي مجلس شوراي اسلامي در ماه‌هاي آينده خبر داد.

علي ليالي با اشاره به برگزاري جلسه مديران جمعيت هلال‌احمر با اعضاي فراکسيون هلال‌احمر و حضور رئيس جمعيت هلال‌احمر، رئيس سازمان امداد و نجات، خزانه‌دارکل و ذيحساب جمعيت، رئيس مرکز پزشکي حج و زيات، مديرکل بودجه و مديرکل امور مجلس جمعيت هلال‌احمر، عنوان کرد: در اين جلسه تعدادي از نمايندگان مجلس از جمله رئيس، نايب رئيس و هيات رئيسه فراکسيون هلال‌احمر، تعدادي از اعضا و ساير نمايندگان مجلس حضور داشتند.

وي با اشاره به اين که ارائه گزارش عملکرد جمعيت هلال‌احمر در حادثه منا، سيل هفته اخير در کشور و بحث درباره مجموع مسائل مرتبط با جمعيت هلال‌احمر، از جمله موضوعات بررسي شده در اين جلسه بوده است، اظهار کرد: در اين جلسه رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر گزارشي از اقدامات تيم پزشکي هلال‌احمر در حج امسال و به‌ خصوص در حادثه منا ارائه کرد و نمايندگان مجلس نظرات خود را در اين زمينه داده و راهکارهايي را براي سال‌هاي آينده و به‌ منظور ارائه خدمات بهتر به زائران، پيشنهاد دادند.

بنابر اعلام روابط عمومي جمعيت هلال احمر، به گفته معاون مجلس و امور حقوقي جمعيت هلال‌احمر نمايندگان مجلس همچنين بر وظيفه مسئوليت عربستان به عنوان ميزبان زائران بيت الله الحرام تاکيد و عنوان کردند که عربستان بايد جوابگو و تامين‌کننده امنيت زائران باشد و در حادثه منا نيز اگر دولت عربستان به‌موقع براي پيشگيري و امدادرساني اقدام مي‌کرد، شاهد کاهش ابعاد حادثه بوديم.

وي افزود: در مجموع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پيشنهاداتي به‌منظور بهبود خدمت‌رساني به زائران و پيش‌بيني حوادث احتمالي براي سال‌هاي آينده ارائه دادند.

ليالي همچنين با اشاره به ارائه گزارش عملکرد جمعيت هلال‌احمر در سيل و آب‌گرفتگي اخير در کشور از سوي رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر، اظهار کرد: نمايندگان مجلس از اقدامات هلال‌احمر براي خدمت‌رساني به سيل‌زدگان در هفته جاري تقدير کردند.

وي با اشاره به اين که در اين جلسه بر ضرورت برگزاري جلسات مستمر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و هلال‌احمر و بررسي موضوعات مربوطه تاکيد شد، گفت: به علاوه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي آمادگي خود را براي حمايت و کمک به جمعيت در لوايح مهمي مانند لايحه قانون برنامه ششم توسعه، لايحه تنظيم مقررات برخي احکام و برنامه‌هاي توسعه‌اي کشور و قانون بودجه سال 95 کشور که ماه‌هاي آينده در مجلس بررسي خواهد شد، اعلام و عنوان کردند که مساعدت و همکاري‌هاي لازم با هلال‌احمر در اين موارد صورت خواهد گرفت.

معاون مجلس و امور حقوقي جمعيت هلال‌احمر تصريح کرد: همچنين در اين جلسه پيرامون نحوه فعاليت مراکز درماني خارج از کشور هلال‌احمر نيز بحث و بررسي لازم انجام و مقرر شد تا به محض آمادگي نمايندگان مجلس، گزارش عملکرد هلال‌احمر درباره اين مراکز و نحوه خدمت‌رساني آنها يا ايجاد مراکز جديد، ارائه شود.


ویدیو مرتبط :
برنامه های اجرایی هلال احمر دهگلان در هفته هلال احمر94