سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستگاه های اطلاعاتی انگلیس مرکل را از تهدید داعش مطلع کردند


این روزنامه انگلیسی نوشت: جاسوسان ارشد انگلیسی در جریان سفر اکتبر (مهر-آبان) صدر اعظم آلمان به انگلیس اطلاعاتی را درباره تهدید داعش در اختیار وی گذاشته اند.
صدر اعظم آلمان نیز در مقابل اطلاعاتی را درباره «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، اوضاع اوکراین و منطقه کریمه در اختیار سران دستگاه امنیت داخلی (ام آی 5)، دستگاه امنیت خارجی (ام ای 6) و ستاد ارتباطات دولتی انگلیس ( GCHQ) قرار داده است.
بر اساس این گزارش، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس، «آندرو پارکر» رئیس ام ای 5 ، «الکس یونگر» رئیس ام آی 6 و «رابرت هانیگان' رئیس ستاد ارتباطات دولتی انگلیس نیز در نشست محرمانه تبادل اطلاعات امنیتی بین مرکل و مقامات انگلیسی حضور داشته اند.
تایمز نوشت: تبادل مستقیم اطلاعات بین دستگاه های اطلاعاتی انگلیسی و صدر اعظم آلمان بندرت رخ می دهد، هر چند که تبادل اطلاعات امنیتی بین برخی دستگاه های انگلیسی و آلمان به طور عادی انجام می شود.
آلمان عضو پیمان امنیتی موسوم به «فایو آیز/ five eyes» با مشارکت کشورهای انگلیس، آمریکا، استرالیا، نیوزلند و کانادا نیست. این پیمان به سازمان های اطلاعاتی پنج کشور یاد شده اجازه می دهد در گردآوری اطلاعات و به اشتراک گذاری آن همکاری داشته باشند.
اروپام**9158**1517

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گلایه کارمند بی بی سی از همکاری دستگاه اطلاعاتی انگلیس